måndag 16 maj 2011

Liten update

Inte skrivit på ett tag igen, har svårt att hinna med det nu när Tommy jobbar och man har två barn att ta hand om :) men jag skriver väl lite då och då när tiden finns så får man väl hoppas att det är någon som har tålamod att vänta lite mellan inläggen ;)

Just nu ligger jag och Loke uppe i sängen och spanar in pirates of the carribean på trean. Han snarkar på så sött och jag njuter av lugnet med en påse godis ;) Thea sover sen nån timme tillbaka. Hon är så himla duktig, vår tjej. Behöver bara lägga henne i spjälsängen och säga god natt så sköter hon resten helt själv. Leker lite sen bäddar hon ner sig och somnar :) igår lekte hon i 2h innan hon somnade! Tokfia. Får hoppas att Loke tar efter henne där och blir lätt att lägga på kvällarna sen.
Loke växer så det knakar! 6,3kg och 64cm lång är han nu. Älskar att gosa med mamsen och kan nu greppa tag i leksaker man sträcker fram :)
Han kan vända sig från mage till rygg och försöker lite att vända sig från rygg till mage men det lär nog dröja nån månad innan det händer :) han har lyckats vända sig till sida ifrån ryggläge i sängen men där har han ju lite hjälp av lutningen som blir när vi ligger bredvid.
Allt trallar på som det ska här iaf :) bebisen växer och utvecklas så sjukt fort bara så även om han kan vara besvärlig och grinig till och från så skrämmer ändå tanken mig om att vi snart inte har någon liten bebis längre. Han är så fantastiskt gosesjuk och mysig och kan ligga länge och gosa på kvällarna i sängen. Saknade den tiden så med Thea, den gick så fort förbi. Nu har hon inte tid att gosa längre ;)

Börjat träna henne lite smått att gå på toa också! Kör med en sån där insats till vanliga toan istället för potta och det går riktigt bra :) hon har kissat två ggr nu och "nästan" bajsat ^^ med nästan menar jag att jag inte tog hennes ord för sanning när hon kom och sa bajs, så efter en stund så började hon trycka på så då tog jag henne och sprang upp till toan så att den lilla kotten hon lyckades trycka fram halvt hamnade i toan iaf :D

Nu ska jag ta en godis samt en klunk päronsoda och återgå till tv-tittande och bebisgos.
Bilden är tagen förra veckan nån gång när Thea gungade hemma hos Moa och Andreas.

Natti natti!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar