torsdag 11 november 2010

Blandade känslor inför det som komma skall..

Vilket väder! tjockt snötäcke över hela Kopparberg och solen lyser från klarblå himmel! I like it!

Proppmätt, det blev köttgryta idag. Med kyckling, bacon, korv och champinjoner i gräddig sås :) Riktigt gott! Nu ska vi lägga lilla damen så hon får sova middag, det blev lite senare idag än vanligt då maten drog ut på tiden .

Varit till Aurora barnmorskan igår, sista mötet blev det troligtvis såvida jag inte behöver ringa och prata någon mer gång men jag tror att det ska gå bra. Känner mig lite lugnare nu men är fortfarande lite nervös och tycker att det känns aningen läskigt.
Känns som att man hade sån tur förra graviditeten då man inte visste vad man hade att vänta sig. Fast å andra sidan så vet jag ju inte nu vad jag har att vänta mig då det inte är samma förlossning igen som närmar sig utan en helt ny. Men jag vet ju ändå mer nu, man vet hur ont det gör... De skrämmer mig en aning.
Men men, man överlever ju och man har ju gjort det förut en gång.

Talade med Europa Möbler igår också och våran fina soffa har det blivit fördröjning på så istället för att vi skulle få den den här veckan så blir det ytterligare 1-2 veckor från och med igår *morr* tänk att det alltid ska krångla med nånting..
Vill ha den nuu! det kommer bli så jävla bra.

Har gått in i v30 nu, det känns att det börjar bli tungt. Sen vet man att tyngre kommer det bli så det är bara att bita ihop. Har blivit extremt trött om dagarna och kan lätt sova middag varje dag. Är som ett lik, orkar inte alls lika mycket längre och har svårare att gå på promenader nu pga foglossningen. TUR att jag har min älskade sambo och att han bara går halvtid nu så att han är hemma till 10 varje morgon. Helt fantastiskt bra.
Sen har jag nyss pratat med försäkringskassan då jag fick ett brev av dom idag som tydligen automatiskt skickas ut så fort man lämnar in moderskapsintyget, som tur är så blev jag gravid igen inom de första 19 månaderna från förra förlossningen så jag behöver inte lämna in nånting eller göra nånting. Alla uppgifter förs bara vidare och jag behåller samma föräldrapenning :) HUR bra som helst ju!
Det enda jag reagerade på var att han på försäkringskassan frågade om jag blivit gravid igen inom de första 19månaderna, det ska väl ändå vara de första 22 månaderna? eller har dom ändrat detta tro?
Hur som helst så var det ju inga problem här :)

10 veckor kvar... Huga! spännande, fantastiskt och skrämmande! :)
Nu ska jag ta mig en vilopause i soffan medans lilla damen sover.
Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar