tisdag 14 december 2010

Krämpor

Nu var det ett tag sen jag skrev ett inlägg, känner mig urusel men jag har inte orkat alls.
Julstök och stress, men på något sätt så gillar jag julen ändå. Det är så mysigt på något vis. Vi har handlat alla julklappar och pyntat färdigt så det enda som återstår är att fixa en gran och klä den osv :) Sen är det bara att välkomna julafton med öppna armar och hungriga magar ;)

Har varit till barnmorskan idag, det gick bra! 33cm SF mått hade jag och vikten ligger på +17kg. Härligt fet har man blivit i vanlig ordning. Hade ju högre startvikt denna gång mot förra graviditeten så viktmässigt så ligger jag bara 3kg under mot vad jag vägde med Thea i denna vecka. Jaja, vad ska man göra? äta bör man annars dör man. Man går ner dessa kilon sen iallafall så det är väl bara att bita ihop och fortsätta.
Så, hur känns det nudå i vecka 35?
Har börjat få ordentligt ont av foglossningen, vissa dagar kan jag inte lyfta ena benet. Svårt att sova, halsbränna på nätterna, trött och lättirriterad som få. Hungrig nästan jämt. Orkar i princip ingenting just nu, det börjar bli helt galet tungt och humöret är svårt att hålla uppe. Vätska i benen börjar samlas så dom känns som två stora stockar att släpa på.
Man får glädja sig åt att det bara är några veckor kvar nu iaf. Har handlat hem det som behövs till bebisen iaf så såvida jag inte glömt nånting så är det bara att koppla av och invänta det som kommer. Lillen är det iaf full fart på som vanligt, känns som att man hade en sån där elektrisk massagematta med kulor i innanför skinnet på magen som körs konstant. Han är så vild så jag slutar aldrig att förvånas.

Nu är det kvällsmat i huset, kokt wienerkorv med bröd står på menyn och sen ska vi bädda ner Thea. På tal om Thea så fick hon sitt 18 månaders vaccin förra torsdagen, och som biverkning på det så fick hon mässlingutslag på hela ryggen och magen med fruktansvärd klåda som följd. Så natten till måndagen kunde hon inte sova många timmar alls. Bara grät och kliade upp stora rivmärken på ryggen :( helvetesspruta.
Så igår var vi iväg till BVC och hon fick medicin mot klåda. Så nu i natt har hon äntligen fått sova iaf. Stackars älsklingen, det är fruktansvärt att vara så hjälplös. Kunde inte ja ha fått hennes utslag och klåda istället?
Man får trösta sig med att det skulle vara värre om hon fick någon utav de sjukdomarna som man vaccinerar mot istället. Nu blir det ju "bara" en mildare version av någon av sjukdomarna om dom ens blir påverkade överhuvudtaget. Så Thea hade otur som fick detta, får hoppas att det går över snart så att hon återfår sin goa mjuka mage/rygg.
Nu ska jag äta lite och sen sjunka ner i soffan och vila ryggen/höften, eventuellt sätta mig framför datorn och spela lite men med tanke på hur jag känt mig i kroppen idag så tror jag att det lutar åt soffan faktiskt. Fy faaan vad ont jag har/haft.

God natt och sov gott!
Kram

1 kommentar:

  1. Hejsan

    jag har kryssat i alla tre allternativen idag. Roligt att du skrivit. Intressant att få läsa och följa din graviditet och att läsa om gulliga Thea, farmors skatt. Tråkigt att du skall behöva ha ont och att Thea fick de här utslagen.
    Kram till hela familjen

    SvaraRadera