torsdag 30 december 2010

Stressig julhelg

Oj, nu var det ett tag sen jag skrev. Men det har varit fullt upp så jag har verkligen inte haft tid..
Julafton var nog den värsta julaftonen jag någonsin varit med om, Thea blev magsjuk några dagar före julafton och drabbades på julaftonsmorgonen av vätskebrist.
Att se henne så medtagen och alldeles hängig å tom i blicken var fruktansvärt. Det var som att titta på en docka, hon stirrade rakt igenom en. Så på julaftonsmorgonen bar det av mot akuten i Örebro för att sedan bli inlagda över dagen så att Thea fick i sig vätske-ersättning via sond i näsan. Sent sent på kvällen sen så piggnade hon på sig lite och vätskebristen var inte längre så stor så vi fick åka hem på permission över natten.
På juldagsmorgonen så vaknade jag av att Thea satt och lekte, hon hade äntligen kryat på sig och piggnat till. Så vi firade vår julafton med mat och paketöppning på juldagen, men det spelade såklart ingen roll för den allra bästa julklappen var att få se Thea pigg och glad igen!
Efter den stressiga helgen så blev jag att känna mig konstigare och konstigare för att sedan natten till igår drabbas av magsjuka, FANTASTISKT! som tur var så höll det sig bara under natten och dagen igår så nu i natt har jag sovit gott och äntligen kunnat ätit lite idag.

Det har varit en otroligt jobbig och framförallt konstig jul, man är ju van att det ska vara en fin helg med sällskap, god mat och fina presenter. Så det blev ju inte alls som man tänkt sig.
Förhoppningsvis är jag iaf kry nog att åka ner och äta god mat imorgon, för sen är det nytt år och nya saker att se fram emot!
Det var iaf en liten kort sammanfattning om hur vår jul har varit, nu ska jag kolla potatisen som står på spisen och sen återkommer jag nog imorgon för det sista inlägget det här året :)

God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar