onsdag 15 juni 2011

Liten update.

Dålig på att uppdatera? jajemen! det är lite svårt att hinna med men jag skriver ett litet inlägg till och från så får ni väl ha överseende med det ;)
Nu har jag beställt en ny grej! nämligen ett nytt objektiv till min älskade kamera. Det heter Canon EF-S 60mm f/2.8 USM och är ett Macro objektiv. Ska blir fantastiskt roligt att prova på det imorgon, kunde inte hålla mig utan tog expressfrakt och hemleverans så att jag får hem den imorgon ^^ jag har väääldigt svårt att vänta när det är något jag vill ha, helst ska jag ha det inom ett par timmar efter att jag kommit på det ;)

Uppdaterar lite oftare på bilddagboken iaf (dayviews) det sköter sig självt i princip att lägga upp bilder så det är smidigt ;) Tommy har äntligen semester nu! så nu borde jag ha lite mer tid till bloggen men jag lovar inget för jag brukar vara hemsk på att hålla mig inomhus när Tommy är ledig :) vill alltid iväg på diverse äventyr ;)

Jag är iaf HUR nöjd som helst med min nya kamera, den är helt grym! det var riktigt längesen som jag var så nöjd över en sak jag köpt och den följer med mig överallt! :) Ska köpa en ny väska och ett bordstativ till den inom en snar framtid. Kunde aldrig tidigare tro att det här med systemkameror kunde vara så kul ^^ Finns ju hur mycket som helst till den som man kan köpa till, bara plånboken räcker till såklart. Objektiven är riktigt dyra om man vill ha lite grymmare sådana.

Liten update om livet i allmänt då.. Loke är fortfarande den värsta lilla morsgrisen ni kan tänka er, men då har han ändå blivit lite bättre :p Tommy kan dock fortfarande inte lägga honom och när han väl börjar gråta så är det bara mamma som gäller. Igår kände jag dessutom första lilla bissingen på min lilla gosegris! helt sjukt tidigt, Thea var 8 månader först när hennes första tand tittade fram och Loke är inte ens 5 månader än :) Är väl därför han har gnagit så groteskt mycket på allt han kommer åt, lillgubben. Det kliar väl galet mycket i munnen på honom.

Nästa sak jag ska införskaffa när jag åker mot Örebro nästa gång blir iaf en liten special grej åt Loke. Det är en liten nätpåse med handtag som man kan fylla med godsaker som frukt eller grönsaker. Sen kan han gnaga och tugga på den så får han smaka lite samtidigt som det (om det är kylskåpskallt) lindrar om han har ont i munnen. och eftersom allt är i en liten tät nätpåse så kan han inte sätta några bitar i halsen heller. Perfekt! vill åka och köpa en sån bums :D Men det får vänta någon dag iaf ;) kan nog ta det i samband med att jag köper ny väska/stativ till kameran.

Nu ska jag gå in i vardagsrummet och umgås med min älskade sambo och riktigt njuuuta av att semestern äntligen börjat. Sen ska vi bege oss upp i sängen med vår lilla gosegris och titta på tv. Vår prinsessa sover redan så sött i sin säng <3 Världens duktigaste lilla älskling, fina fina Thea!
Natti natti!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar