tisdag 13 september 2011

Höstväder, regn och rusk.

Sitter i soffan och kollar på Teletubbies med Thea, Tommy och Loke är uppe i sängen och sover. Tommys förkylning har tagit om på nytt igen så natten till igår kom han hem klockan 4 med feber som höll i sig större delen av dagen och nu i natt har han haft ont i halsen hela natten. Elände med dessa förkylningar!
Jag har klarat mig hittills iaf, peppar peppar... Om en timme ska jag iväg till barnmorskan och sätta in en kopparspiral, läskigt! Men ack så bekvämt att slippa tänka på p-piller varenda dag. Kopparspiralen är gratis och håller i 5 år! klockrent bra tycker jag :) Bara hoppas att det inte gör allt för ont att få dit den :(

Trist väder ute idag, jag som tänkt att jag kunde tagit med barnen ut på en promenad annars men det blir nog inget av det såvida inte det blir totalt väderomslag. Thea fick vara hemma från dagis idag för det blev totalt kaos i morse. Hennes blöta skor som hon blötte ner i förrgår glömdes bort i bilen så nu på morgonen var dom såklart helt dyngsura, hennes frukost som jag tittade ut igår kväll var förstörd då kylskåpet stått öppet hela natten och yoghurten var alldeles varm samt redan öppnad! Så jag och Thea tog en snabb vända ner på byn nyss och köpte ett par nya kängor.
Det går förresten KANON bra på dagis! Thea har lekt och haft jätteroligt och inte varit ledsen en enda dag hittills, så det är ju bara så bra som det kan bli :)

Boken som jag skrev om här förut (Kött) var helt otroligt bra, den kan jag rekommendera starkt! man lär sig riktigt mycket om de olika köttdelarna på nöt/gris/lamm/vilt. Har även varit iväg ett par vändor till Robertssons Charkuteri i Örebro och handlat lite, där har dom kalasfint kött så den som är ute efter lite bättre kvalitét på köttet än till exempel vad ICA har att erbjuda bör ta och besöka Robertssons tycker jag :)

Nu ska jag gosa lite med damen här och kolla på det helt fantastiskt underhållande (läs urdåliga) Teletubbies!

Tjongeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar