fredag 7 oktober 2011

förkylning och sömnrutiner

Eländiga förkylningstider!
Ush säger jag bara, både jag och Loke är förkylda. Loke är lite mer förkyld dock och har haft feber, men det börjar bli lite bättre nu iaf.
Det går rätt så bra med att vänja honom att somna själv nu iaf, senast igår kväll så tog det nog inte ens 3 minuter innan han hade somnat efter att vi lagt honom. Det största problemet nu är dock att hans säng står ju i vårat sovrum och så fort vi går upp och lägger oss så vaknar han, och då totalvägrar han somna om i sin säng så länge vi befinner oss i våran. Så jag vet inte riktigt hur vi ska lösa detta..
Det blir ju svårt att flytta in honom i Theas rum också just på grund av att han vaknar så lätt och hon pratar en hel del i sömnen.
Så jag har verkligen kört fast nu med idéer på hur man ska lösa detta. Försöker dra ner på amningen också, och helst sluta helt då. Han får just nu amma lite på kvällen och även nån gång på natten när han fått ligga i vår säng.
Har sovit borta en natt den här veckan för att jag skulle få sova ut, och då hade det gått jättebra här hemma. Han fick bara amma en gång på kvällen då innan han skulle lägga sig och sen sov han hela natten i princip. Han hade bara vaknat upp en sväng för att sedan somna om på egen hand igen, men det verkar som att så fort jag är hemma så vägrar han bara somna om. Då SKA han tutta tydligen, till varje pris dessutom.

Så ikväll vette tusan hur vi ska göra, funderar på om jag ska sova borta igen? eller om vi båda ska sova nere i soffan. Å andra sidan går det ju bra att göra så nu men hur tusan ska vi bära oss åt sen när Tommy börjar jobba igen? ujujuj, massa problem just nu.

Thea har fått två nya tänder nu! två små huggtänder har tittat fram så dom är hon såå stolt över :)
Nu ska dom ha denna dator så nu får jag runda av detta.

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar