torsdag 27 oktober 2011

Long time no see

Nu var det några veckor sedan jag skrev sist, haft lite dåligt med tid bara :)
Är ruskigt trött idag, funderar på att ta mig en lur på soffan en stund. Vi har möblerat om litegrann här hemma, flyttade ut våran stora säng till "hallen" på övervåningen så att Loke skulle kunna sova utan att bli väckt när vi lägger oss. Det gick väl sådär kan man säga, han vaknar så fort man går upp för trappen ändå -.- Fast å andra sidan så kan Tommy nu sova i lugn och ro efter nattskiften då han inte längre behöver sova i samma rum som Loke när Loke väl ska sova middag. Så vi ska justera litegrann och hänga upp ett draperi vid trappen samt sätta upp en grind där, sen ska vi även sätta för en dörr till Theas rum för där hänger det bara ett draperi för just nu. Så blir vårt "nya" sovrum att kännas lite mer som ett rum istället för en hall.
Sen går jag lite i tankarna om att kanske sälja köksön, eftersom utbyggnationen som vi försökt få antagligen kommer kosta alldeles för mycket mot vad vi hade räknat med så får vi försöka lösa utrymmesbristen på lite andra sätt istället. Vårat kök har till exempel inte direkt någon matplats för tillfället så det står med på våran "to do list".
Har spelat lite World of Warcraft igen nu de senaste veckorna, kul att kunna slappna av lite framför ett spel på kvällarna när barnen har somnat.

Ska någon dag framöver försöka ta mig i kragen och gå ut och fotografera lite om vädret tillåter, det brukar kunna vara rätt så fina höstdagar men den senaste tiden har vädret varit rätt så grått och trist och hösten är ju snart förbi så jag kanske får sikta in mig på lite tidiga vinterbilder istället.

Har kollat runt lite på olika hus i området också, ifall man skulle få för sig att kolla efter något större. Men än så länge är det inte så aktuellt egentligen så jag kollar lite mest för skojs skull. Finns några fina "exemplar" därute på husmarknaden ;) Men vi ska försöka att ge vårat nuvarande hus en chans iaf, vi trivs så himla bra här så det känns för jävligt om man skulle behöva sälja!

Åh på tal om annat så har jag gått ner ALLA mina gravidkilon nu :D ligger på runt 53kg som jag gjorde förut innan vi hade några barn. Så det känns ju alldeles förträffligt! Det enda som återstår just nu är lite lösskinn på magen, annars så är jag klar på den fronten :) Kommer i mina gamla jeans igen, helt underbart! Ser verkligen fram emot att få åka iväg sen nån gång och handla hem lite nya kläder, nu när jag äntligen är tillbaka på min ordinarie storlek ;)

Nu ska jag kolla lite på datorn en stund och sen kanske slumra till lite, vi får se vad det blir.
Ha en fin dag!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar