måndag 9 december 2013

Lång dag som måndag

 Då satt man här igen, väntandes på att mannen i huset ska sluta jobba och komma hem. Barnen är lagda och huset är alldeles tyst. Dessa måndagar är så himla långdragna tycker jag, som tur är har jag haft besök av min kusin Tom idag så dagen har ändå rullat på ganska bra. Annars brukar måndagar vara värst av alla dagar. Slut på helgen och ny vecka. Men snart är det åtminstone jul med långledigt för Tommy och det känns fantastiskt bra! 

Idag har jag knåpat ihop en porterstek som blev helt gudomligt god! Det var bra längesen jag åt porterstek och det lär inte dröja lika länge till kan jag säga, godaste jag ätit på riktigt riktigt länge. 
När Tom kom hit idag så hade han med sig en minst sagt rolig leksak som jag fick nöjet att låna, en extern blixt till systemkameran. Jag brukar aldrig gilla att använda blixt men jag märker nu att anledningen till det är att jag aldrig testat en extern utan enbart använt mig av original blixtar till kameror. Den enda nackdelen nu är att jag måste börja spara pengar för att ha råd att köpa en sådan blixt till min kamera för jösses vad roligt det var att experimentera med den! och vilka fantastiska resultat det blev! Jag är kär, i vanlig ordning när jag provar något nytt tekniskt som jag fastnar för ;)
Jag slänger med lite bilder som togs tidigare idag, dessa bilder är tagen med blixten vinklad åt sidan. Det gav en mer naturtrogen bild tycker jag, synd bara på en av bilderna där hela Thea inte blev med. Tom har tagit bilderna på barnen samt katten och jag tog den monokroma bilden på katten. 

Vad händer annars i livet då? Ja jag har precis klarat en kurs, så det är ett steg närmare mot Undersköterska :) Känns fint, ska påbörja nästa kurs nu ikväll tänkte jag. Borde bli klar med den inom två veckor och sen tar jag lite julledigt innan jag kör igång igen med resterande kurser nästa termin. Känner att det är bäst jag börjar med det nu så jag kommer igång, Tommy kommer ju hem om en timme. 
Go'kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar