onsdag 15 september 2010

Godisråtta!

Är lite dålig på att uppdatera bloggen, det är så himla lätt att tänka "jag gör det sen" och så blir det inte av. Skäms på mig..
Har inte hänt sådär jättemycket den senaste tiden. Lillen sparkar på som den värsta vilden därinne, mest väldigt långt ner och gärna in mot urinblåsan dock så det är inte så ofta man kan få känna nånting utanpå, men det kommer :)
Den här veckan har varit rätt lugn, Tommy går ju halvtid så han går mellan 7-11 varje dag. Det är verkligen behövligt just nu, grymt bra helt enkelt. Har varit på Kyrkis båda gångerna den här veckan, vi har varit riktigt flitiga på att gå dit nu. Har bara missat en gång sen det startade igen för hösten, Thea tycker det är så himla kul där och sen är frukosten grym ;)

Annars har jag inte gjort nå speciellt den här veckan, sitter för tillfället och tittar på när Tommy spelar nya omgjorda The Secret of Monkey Island till PS3. Väldigt mysigt "tänkarspel" är det så det är perfekt att bara sjunka ner i soffan och mysa till.
Inte långt kvar till helgen nu! då blir det godis igen, jag har blivit helt extremt godisgalen nu den sista tiden. Jag klarar inte av att motstå, så det är väl bara att låta suget ta över. Har redan gått upp 7kg och är bara i v22 nu så det känns liite oroligt att man ska behöva nå en vikt på +35kg även den här graviditeten.
Fördelen är väl att man GÅR ner i vikt igen men det tar sin tid, och sen har man ju också lite mer rätt att gotta i sig godsaker som gravid tycker jag ;)
Så jag får väl försöka tänka positivt och försöka unna mig istället, det här är ju trots allt antagligen sista gången jag är gravid nu.. Känns sorgligt att tänka så men jag har då inga planer på fler än två barn och inte Tommy heller för den delen. Så det är bäst att passa på och njuta medans man kan.

Nu ska jag fortsätta gosa med min underbara sambo.
God natt och sov gott!
Kram

4 kommentarer:

  1. Det låter så härligt, att ni har så roligt där på Kyrkis och får träffa både andra föräldrar och barn.

    Så fint att du försöker tänka possetivt. Och visst skall du unna dig lite gottit, det är du värd. Och hela lilla familjen.

    Kram till era alla tre, snart fyra
    Från mig som är farmor/mamma och svärmor

    SvaraRadera
  2. Hur mkt sa du att du gick upp när du väntade Thea??!

    Jag gick upp ca 15 nu när jag väntade Dante och fick tyvärr bristningar.. Känslig hud + växtspurt tenderar att ha den effekten ju.. menmen :/

    Och det är inte mer än rätt att man ska få äta i princip vad man vill, när man vill.. Man måste ju ändå gå runt och känna sig stor och klumpig ganska länge - måste ju ha någon fördel ;)

    SvaraRadera
  3. Tess: Hehe jo förra gången steg vågen rätt så rejält ;) gick från en fin startvikt på 50kg och slutade på 85kg! Så man är ju lite orolig att det ska bli så igen, visst gick jag ju ner det mesta men ändå ^^ man vill ju ha sin "vanliga" kropp tillbaka :)

    Bristningar är pissigt, hade tur som slapp på magen men fick på brösten och hela låren/rumpan.

    Hehe det är nog sant ^^ är det NÅN gång som man lär få gotta i sig så är det väl nu :D
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där med bristningar är verkligen olika.. Men inte så konstigt i mitt fall: gick bara upp ca 7kg de första 7 månaderna, sen gick det väldigt, väldigt fort.. Menmen.. man får väl bara lära sig leva med dem, inte mer att göra ju.

    Sjukt att du gick upp så mkt, håller tummarna för din rygg att du slipper det nu, för nu ska du orka med både den vikten + den lilla sessan ju ;)

    Stor kram

    SvaraRadera