lördag 18 september 2010

shopping i Örebro!

Har varit till Örebro idag och småhandlat lite :) Tommy ville inte följa med så det var bara jag och Punch som åkte. Han skulle in och fixa nå med glasögonen så jag hängde på. Väl där så hittade jag ett par fiinfina fodrade stövlar ifrån Dinsko som jag slog till på. Riktigt sköna och prisvärda! (499:-) Så dom är jag riktigt nöjd med :) här kommer en bild på dom:



Sen blev det även en ny åkpåse till Thea av märket Bozz. Den ser gråaktig ut på bilden tycker jag men i verkligheten så är den becksvart iaf. Mycket gosig och skön och kommer garanterat hålla lilla älsklingen varm i vinter :) kostade 699:- på Babyproffsen. Bild kommer här!

Sist men inte minst så har vi faktiskt beställt ett kylskåp idag! det är ifrån hemsidan tretti.se och heter såhär "Gorenje R60399DFBK" länkar den till själva kylskåpet på deras hemsida också. Vårat nuvarande kylskåp "spyr" ju ut vatten konstant och det gåår inte att ha några grönsaker alls i det då botten hela tiden fylls med vatten :( Tommy har gjort rent i själva "hålet" därbak eller vad man ska säga och det tog bara någon dag så började skiten häva ur sig vatten igen. Det är ett delat kylskåp med frys nertill men frysen kan vi inte ens använda pga vattenläckan. Så vi skiter i det och köper ett nytt kylskåp utan frys. Vi är i behov av den extra ytan att fylla med mat ändå så det kommer nog bli kanoners det här :) Bild!

Nu sitter jag och kollar på när Tommy spelar Monkey Island i vanlig ordning och äter lite godis, dricker lite hallonsoda :) en heltrevlig lördagkväll helt enkelt. Tidigare idag så har vi varit iväg till Moa och Andreas och ätit hamburgare och snackat lite. Mycket trevligt det också, Moa kände vår lilla knodd sparka för första gången också :) Han har vänt sig för tillfället och sparkar ut mot magen och upp mot revbenen så det är mycket lättare att känna nu. Även bra mycket trevligare för min del också då han annars brukar envisas med att sparka på min urinblåsa vilket är rätt så obehagligt. På vägen in till Örebro idag är ett bra exempel på hur obehagligt det kan bli, han bara sparkade på som en dåre mot min stackars kissblåsa så tillslut kändes det helt ömt! så jag är tacksam över att han vänt sig nu ;)

Idag har vi gått 22 hela veckor också! inte fy skam de inte. Magen har börjat växa rejält nu, och det känns! tycker redan man börjar känna sig klumpig och så, vilket känns mesigt samtidigt då man vet hur mycket värre det kommer bli och hur pass mycket större magen kan bli. Men men, tungt börjar det bli så det är väl bara att kämpa på och bita ihop :)

Nu ska jag återgå till att vara social med min bubbe, trevlig helg gott folk!
God natt och sov gott!
Kram!

1 kommentar:

  1. Hej Ulrika,

    Som en del i mitt jobb jobbar jag med att söka på tretti.se. Och då hittade jag din trevliga blogg :)

    Måste bara säga att det är ju ett fantastiskt snyggt kylskåp ni har beställt! Och jag hoppas att allt har gått bra med information om leveransstatus och leverans?!

    All lycka till er och det nya tillskottet - och då pratar jag inte om kylskåpet ;)

    Mvh
    Anna / tretti.se

    SvaraRadera