fredag 11 mars 2011

Kan det bli bra snart eller?

Väldigt jobbig vecka, Thea har spytt varannan dag och har nu idag även åkt på vätskebrist så vi har haft fullt upp med att hälla i henne vätske ersättning :(
Det verkar gå åt rätt håll nu iaf, hon har fått i sig över 3dl på en timme och har börjat se lite piggare ut och lekt lite med min mobiltelefon. Så nu sover hon iaf middag, borde vara lugnt med tanke på hur mycket vätska vi fått i henne. Hoppas hoppas HOPPAS att det går åt rätt håll nu..

Det har varit för mycket, jag har tappat matlusten helt och känner bara att min hjärna verkligen behöver semester. Dålig sömn varje natt och konstant orolig över lilltjejen, NU är det tungt vill jag lova.
Bara längtar efter att vintertiden ska vara över med den här envisa äckliga magsjukan så att vi kan få njuta lite och inte bara gå och oroa oss med ständigt sjuka barn!

Nu ska jag varva ner och försöka få i mig en yoghurt iaf.
Tjohej.

2 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen tråkigt det här att inte barnen får vara friska. Tycker så synd om Thea som hela tiden får tillbaka den envisa magsjukan. Borde gå att hitta nått bot för detta. Det är nått som borde forskas i.

    Och lilla Loke som hostar.

    Nu får det räcka med sjukdomar.

    Kram till hela familjen/ Från oss

    SvaraRadera
  2. Finns vaccin mot den vanligaste maginfluensan som barn mellan 6mån-2år får. Men det är för sent för att ge Thea den.
    Man får bekosta den själv dock då den ännu inte ingår i barnvaccinationsprogrammet. Men det kan det ju vara värt, tänk om man vetat det..

    SvaraRadera