tisdag 8 mars 2011

Om igår..

Igår var det inte så roligt som det kanske har sett ut på bilderna jag lade upp. Jag spenderade hela dagen hemma hos svärmor för att hålla mig undan ifrån magsjukan i hemmet. På morgonen så hörde vi konstiga ljud ifrån Theas rum och sen började hon gråta, så när Tommy gick in dit så hade hon spytt. Sen under dagens förlopp så spydde hon sammanlagt 10ggr och sket ner hela sängen en gång. Stackars älsklingen, det är tredje gången hon är magsjuk sen i julas. I princip varit magsjuk en gång i månaden, och däremellan har hon varit förkyld med hosta och snorig näsa.
Jävla vinterhalvår säger jag bara! sjukdomar som cirkulerar runt runt hela tiden, Thea har haft en otrolig otur och blivit smittad konstant. Vågar inte ens tänka på hur ofta hon hade varit sjuk om hon gått på dagis...

Nu idag så verkar hon må bättre iaf tack och lov! hon har inte ätit något än men Tommy har pyttsat i henne mängder med ersättning och proviva blåbär under morgonen och än har hon inte spytt. Sen har hon även fått Sempers magdroppar, tror dom är riktigt bra att ge vid magsjuka. Tillföra kroppen lite extra försvars bakterier kan väl aldrig vara fel :)

Idag har vi ingenting planerat, funderar på att ta med mig Loke ut på en promenad för trots blåsväder så ser det rätt så härligt ut ute. Plusgrader och solsken, det gillar vi!
Nu ska jag försöka lugna den arga lilla sprattelbebisen som ligger här bredvid i soffan. Thea sover middag så nu kan han få 100% uppmärksamhet ;)

Tjohej!

1 kommentar:

  1. Vi får hoppas att lilla Thea blir fri från sin magsjuka nu och får vara frisk och kry. Tycker så synd om henne då hon fått vara sjuk så mycket ända sedan julen. Men varit pigg och glad ändå där i mellan. Hon är ju så snäll lilla gumman. Det är så härligt då man ser hur rädd hon är om lillebror Loke med.
    Kram till er allihop!

    Låt nu magsjukor och andra sjukdommar få flyga sin kos!

    SvaraRadera