fredag 4 mars 2011

Vår och nya skor!

Precis hemkommen ifrån Storå, varit där under eftermiddagen/kvällen. Ätit vääldigt god mat, tog fram ett innanlår av älgkalv ur frysen som vi skar upp i skivor och stekte. Till det hade vi Jensens favoritsås, Bearnaise, vitlökssmör, balsamvinäger kräm, råstekta potatisklyftor och stekt röd/gul lök. Helt fantastiskt gott blidde det. Så det har varit en riktigt trevlig fredag.

Annars i veckan så har det inte hänt så mycket alls, tagit det lugnt och varit ganska trött. Loke har varit lite nattuggla så man har haft lite nattvak dom senaste nätterna. Som tur är så är ju Tommy hemma och kan, om det skulle behövas, ta med Loke ner så att jag får sova vidare. Det behövdes idag kan jag säga, huuuu vilken natt. Loke skulle äta hur ofta som helst och sen somnade han inte alltid efter matningen. Så i morse tog Tommy med honom ner och jag sov vidare till runt tolv, grymt skönt!
Tommy ska vara hemma till den 18:e april så förhoppningsvis så har Loke lugnat sig någorlunda tills dess, första tre månaderna brukar ju vara lite jobbiga för dom små. Det är så mycket som händer och många utvecklingsfaser dom ska gå igenom.

Älskar det fina vädret vi har nu! känns riktigt våraktigt ute, skulle tydligen fortsätta under helgen också :) Skönt att se snön smälta bort, bara hoppas att den inte kommer tillbaka fullt lika mycket igen. Helst inte alls men den chansen är ju ganska minimal när vi bara är i mars ännu.

Åh! jag har beställt ett par nya skor! tycker dom är såå läckra så jag kunde inte hålla mig :) Det är ett par Puma Bodytrain tonings skor, sånna som visas på reklam på tv just nu. Ska bli spännande hur det blir att gå i dom med den där special sulan, är nog något man lär vänja sig med tror jag. Men gör man det så är det ju grymt bra att gå runt i :) Kommer nog få hem dom på måndag hoppas jag så jag kan återkomma efter det och berätta hur dom känns och även slänga upp en bild.
Nu börjar Loke bli kinkig igen, han har varit helt otrolig dom senaste dagarna. En riktig surkart, vet inte varför han är på det här viset.. Men det går väl över.
Får väl se om han vill äta lite mer, tror nästan han skulle kunna äta jämt faktiskt. Nästan så att man kan tro att det börjar sina på maten men han går upp fint i vikt så där ska det inte vara några problem iaf.

Trevlig helg på er!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar