fredag 10 februari 2012

Lite godsaker

Har gottat oss denna vecka, först firade vi Elins födelsedag med lite bakverk. Det blev kladdkaka, morotskaka och banankaka. Inga fel alls :)
Sen var jag iväg en snabbis till Örebro med Punch igår och handlade lite på lager 157 samt Robertssons charkuteri, så igår kväll fick Tommy en fin måltid som bestod av stekt T-benstek med Robertssons egna kalla bearnaisesås, hasselbackspotatis och en lätt reducerad rödvinssky. Smakade gudomligt!

Sen idag så har ja och barnen varit ner till Storå och där gottade vi i oss västerbottenost- och baconfylld köttfärslimpa med gräddsås, potatis och rårörda lingon.
Damn I'm good! ;) gött vare iaf, i kylen har vi kvar lite godsaker från charkuteriet som lammracks, rimmat sidfläsk och kallrökt skinka. Äälskar att handla på den där affären, finns så mycket gott så man vill ha med sig allt hem!

Skorna fick jag hem igår förresten! De satt suveränt bra och är kanonsnygga, jag är helnöjd! Lite hala kanske så nu när det redan är så halt ute så får dom nog vänta ett litet tag till innan jag tar dom på en provtur ;)

Just nu ligger jag nerbäddad under filt i soffan och kollar på tv, barnen sover än så länge och jag hoppas att de fortsätter så så att jag slipper lämna min varma filt ;)

Trevlig helg på er!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar