torsdag 23 februari 2012

Mc Donalds premiär

Var till Ludvika en sväng idag hela familjen. Köpte Goa kakor samt en smörgås från Subway sen köpte jag mig en ny BH (behövligt). Innan vi for hem så blev det mc drive och barnen fil varsin happy meal, första gången Loke åt från Mc Donalds och jösses vad nöjd han var! Mmmmmm mmmm sa han mellan varje tugga och njöt verkligen av sin ostburgare ;)
Han har lärt sig säga smaka nu när han vill smaka något man äter, "aaka" säger han då och pekar ^^ lillplutten <3

Har precis nu lagt Thea och hon verkar fortfarande mycket nöjd med sin säng, den är så fin! Är verkligen supernöjd med den, passade perfekt i hennes lilla rum. Hon känner sig nog lite större när hon fått en ordentlig säng nu, hon är så stolt över den :) mammas lilla prinsessa.
Äntligen är det plusgrader ute, dagens väder har ju varit helt fantastiskt! Nu längtar man verkligen till våren :) det är så härligt att gå ut och gå med barnen när solen skiner från blå himmel och fåglarna kvittrar. Blir så mycket lättare på något vis. Dock så börjar vår barnvagn vara nå så grymt tung när den är full lastad så jag har lite problem med den pga att jag har svårt att styra när det lutar samt knuffa den över trotoarkanter och dylikt. Vet inte hur man ska lösa det riktigt för om Thea nu skulle gå själv när vi går ut och går så lär det ta några timmar extra för hon går ute speciellt fort fram ;) sen är hon inte direkt den som "går" heller utan och stannar och kollar och går lite hur som helst så det blir väldigt mycket extra tid och omständigheter om man nu tänkt gå ner på byn och handla/promenera lite. Gå själv får hon göra när vi inte ska så långt.

Så jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt framöver för att vi ska kunna ta oss ut utan Tommys hjälp, ny vagn känns bara dumt för barnen lär inte väga mindre för det. Får klura ut något smart.

Go kväll på er.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Så go han ser ut där han sitter och äter på sin Mc-donals hamburgare.
    Så skönt att Thea tyckte om sängen. Tänk lilla stora tjejen har ny säng. Jag får komma upp och titta sedan när jag kryat på mig lite. Känner mig ju inte så pigg för tillfället. Hoppas inte barnen blev smittade, för jag började känna av detta på Tisdagkväll. Ingen feber, men ont i halsen och kropp, men kroppen kan vara Fibron med.
    Krama om de små från farmor.
    Kram till er alla
    /Farmor

    SvaraRadera