tisdag 7 februari 2012

Ny matinspiration och envis förkylning.

Förkyld fortfarande. Har sjukskrivit mig från Wok House just nu så får vi se när jag blir frisk, tänkte försöka vila upp mig helt innan jag återgår för hittills när jag har jobbat så har jag verkligen blivit ordentligt försämrad varje gång jag kommit hem. Så nu vill jag bli helt frisk innan jag återgår.

Har spenderat den mesta tiden med att ligga i soffan och titta på tv, tur att Tommy enbart går helgskift denna månad så att jag har chansen att vila upp mig utan att han ska behöva VAB'a.
Vi har idag bestämt oss för att prova på Evas Matkasse! ska bli spännande, de levererar till Kopparberg nu och recepten verkar faktiskt riktigt intressanta :) Fick idén ifrån en vän på facebook som just hade fått hem sin kasse. Det blir ju lätt att man annars att man bara gör samma måltider hela tiden om och om igen här hemma just för att man helt enkelt inte kommer på något nytt och håller sig fast vid det som fungerar. Med matkassen nudå så kommer vi ju få prova på lite olika recept och barnen får då lite mer variation i maten och vi får lära oss lite nytt :) Så jag tror det kan bli bra!
Första kassen får vi vecka 8 nu då vi precis missat första leveransen som skedde igår, de levererar varannan vecka och endast jämna veckonummer till just Kopparberg så vi får vänta nån vecka. Så jag återkommer direkt när vi fått våran kasse med bilder på vad det är för råvaror samt vilka recept vi fick.

Tommy har nu blivit lite dålig i magen idag, så nu är vi båda krassliga. Vilket leder till att barnen inte blir fullt så stimulerade som man annars hade önskat. Så de är rätt så kinkiga, Thea är någorlunda glad dock, hon sysselsätter sig själv för det mesta när det blir så här. Men Loke är väldigt kinkig, verkar som att han även har en ny tand på G då han grejar så med munnen och är grinigare än vanligt så vi får väl se vad som händer och sker. Vi har Thea hemma från dagis denna vecka också då det går magsjuka på dagis för fullt just nu, och som många av er redan vet så har jag fått mer eller mindre fobi för magsjuka just nu med tanke på hur fruktansvärt dålig Thea har varit när hon haft det tidigare. Så vi är väldigt försiktiga med det just nu och gör allt för att undvika att hon ska bli smittad och nu när Tommy ändå är hemma i veckorna så underlättar ju det ännu mer när hon inte är på dagis.

Nu ska jag gå och bädda ner mig i soffan igen för nu börjar jag bli lite frusen.
Ha det gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar