onsdag 14 juli 2010

Örebro sen Norrsjön

Nu var det några dagar sen jag skrev. Hade helt fantastiskt trevligt i Kungshamn/Smögen iaf, var grymt skönt att komma iväg och semestra lite även om det bara var över en helg. Vi levde som kungar hela helgen tills kontot sa ifrån på söndag morgon ^^ Men det var det värt!

Har gått in i vecka 14 nu också, kände rörelser för första gången i helgen också! senast så kände jag igår, det är helt otroligt overkligt. Roligt men också skrämmande med tanke på att den här gången vet man hur det känns när den lille rackarn ska ut också, skulle vara skönt om man kunde spola fram tiden till strax efter förlossningen så att man bara kan slappna av och njuta av att veta att man ALDRIG mer behöver göra om det. Men men, den dagen kommer..

Skulle vilja ha kejsarsnitt.. Men är samtidigt otroligt rädd för det. Så frågan är ju då vilket man är mest rädd för? vissa dagar känns det som att jag är mer rädd för kejsarsnitt än vanlig förlossning och andra dagar känns det tvärt om. Nackdelen är ju att jag gjort bukoperation 4ggr tidigare så det finns ju en hel del ärrbildning där. Sen är det ju onaturligt... Jag kommer nog göra det hela normalt men inte förns jag pratat med en Aurora barnmorska som fått mig på lugnare tankar. Tankar på förlossning ger mig kalla gårar och lite panikångest för tillfället..

Har börjat kolla efter syskonvagnar, det är verkligen rena djungeln! var in till Babyproffsen idag och provade en massa olika, eller ja iaf dom som de hade inne. Fastnade mest för Babyjogger City Select faktiskt. Kostar en del men den verkar fantastiskt smidig och mångsidig. Så den ligger på topplistan just nu faktiskt. Väldans fin vagn. Men, än finns det tid och vi behöver inte stressa nå med det där. Det tar ca10 veckor att beställa en vagn så vi har ju mer än 10 veckor på oss att bestämma oss för någon så.

Thea ligger för närvarande sött och sover där uppe, hon är mitt liv och mitt allt den lilla fisen. Helt otroligt hur någon kan betyda så overkligt mycket. Man blir alldeles varm i kroppen när man slår på kameraövervakaren och ser den lilla tjejen ligga och sova så gosigt. Man vill krypa ner där själv!
Idag har hon varit hos farmor först på dagen medans vi var till Örebro, tar inte gärna med henne på längre bilresor då hon HATAR att åka bil. När vi kom hem därifrån så åkte vi ner till Storå så fick Thea leka lite med mormor och morfar medans jag och Tommy tog en snabb tur till Norrsjön och fiskade lite. Det blev 2 gäddor (inga stora saker, 1½kg kanske) samt tre abborrar i fin matstorlek. Synd bara att vi släppte i den första abborren, vi bestämde oss inte för att ta upp förns den andra huggit så det fick bli 2 matabborrer med hem. Surt att en annan inte får äta insjöfisk dock... Men Tommy blir nog nöjd, han ska varmröka dom så det blir nog inga fel de :)

Nu ska jag gå ut och värma en snuskig hamburgare från MAX som jag var tvungen att köpa med när vi var till Örebro ;) *nam*
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar