måndag 26 juli 2010

Sovdags

Ligger uppe i sängen och njuter av tillvaron. Det är så jävla skönt att bara slappna av och varva ner. Lilla älskade tjejen ligger sött och sover, känt några små rörelser i magen dom senaste dagarna också. Känns roligt men samtidigt konstigt, efter som man inte känner sig gravid annars så känns det overkligt när det sprattlar till.

Jag och Thea var till Storå idag, hon sov middag där medans jag åkte hem en sväng och hämtade Tommy. Har varit en ganska händelselös dag idag, den har bara passerat typ. En tråkig grej är att vår lilla dvärgpapegoja är sjuk, får se om den överlever. Han bor ju på inglasade under sommaren men nu hade jag missat att dra igen ett par fönster sen det var sådär supervarmt ute så kanske har han blivit sjuk av att vistas i kallt drag. Han ser iaf rött medtagen ut så risken att han dör är nog dessvärre ganska stor :( får se imorgon hur hans tillstånd är, har ingen försäkring på honom heller så ja har inte råd med veterinär nu heller.. Vi får hålla tummarna, han är iaf i en mindre bur nu med värmelampa och lite halv täckt med handduk så att det ska vara lugnt runtom. Håller tummarna..

Ligger och kollar på Top Gun på tv, ska nog fortsätta med de och blunda lite tänkte jag. Imorgon kanske vi ska hämta hem ett stort 500 liters akvarium som vi haft stående i en byggnad hos min farmor. Dags att ta hem det :)

Stort GRATTIS också till min kusin Christian som under kvällen blev far till en lite dotter som ska heta Filippa!

Ursäktar för eventuella stavfel, lätt att stava fel när man skriver på mobilen och samtidigt är skittrött ;)

Sov gott och god natt!
Kram.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Då kom lilla tösen lite för tidigt då. Vet att Karin pratade om att din kusin med fru hade tänkt åke till Köpenhamn.

    Karin & Bernt vid Smörjstens fick ett barbarnsbarn till just den 26 Juli, en liten kille hans stora syster är 1½ år precis.

    Ha det gott. vi hörs!
    Kram

    SvaraRadera