lördag 28 augusti 2010

Duktig tjej!

19 hela idag! (igen^^) så imorgon traskar vi in i v20, halvvägs säger vissa men jag tycker mer att det är halvvägs när man har gått 20 hela veckor så jag riktar in mig på det innan det blir halvvägsfirande ;)
Varit på promenad idag som vanligt, vi är nästan ute och går varje dag numera. Vilket verkligen är skönt och behövligt för mig, så fort humöret sjunker så hjälper nästan alltid en promenad med min fina familj :)
Sen har vi varit iväg en sväng till Storå och hälsat på. När vi kom hem igen så fixade jag i ordning mat som ni ser nedanför medans Tommy, Tobias och Björn fixade en bakgrundsbild till Tommys lilla akvarium. Ingen sån här plastbild som man klistrar på baksidan då utan en Back to Nature bild som Tobias gav oss! Det blev kanonbra, kommer nog bli väldans fint när Tommy fått igång på det :)
Thea har lärt sig så mycket, tycker den senaste tiden är helt otrolig för hon lär sig nya saker nästan varje dag! Hon kan nu härma dessa djur:
Kossan, Kissen, Vovven, Hästen, Fisken och Ankan. Sen från och med idag så har hon börjat försöka härma Tuppen också, men hon säger mest lite tyst kuu kuu kuuuu :) Så det kan hon om någon dag också. Sen förstår hon redan så himla mycket! Till exempel "ge den till pappa" om hon fått tag på något som hon inte får ha :p Boll vet hon också vad det är förnågot, blåsa och lukta kan hon också om man säger åt henne. Till exempel blåsa på maten om den är varm eller lukta på blomman :) MAAM säger hon om hon ser något ätbart som hon vill smaka, skakar på huvudet om hon inte vill ha och gör pruttljud med munnen om hon fiser och någon ifrågasätter vad hon gjorde ^^ Det är några av sakerna som hon kan.
Det är riktigt häftigt nu när hon börjar förstå vad man säger, man blir helt förvånad vissa gånger. Som en gång när Tommy hade badat katten och schamponerat han så blev han och lukta så gott, då sa jag åt Thea "åh vad gott han luktar, Thea lukta på kissen!" och så gick hon fram några steg och böjde sig fram och luktade på katten ^^ Ashäftigt! man blir så himla stolt :)
Älskade lilla snuttegullrumpan, hon är så duktig!

Kvällens gymnastikpass i magen är i full gång också, som vanligt så är det inte mycket till sparkar utan det stimmar mest runt därinne känns det som. Är väl för att jag har moderkakan lite i framvägg som man inte känner sparkarna lika ofta den här gången som när jag väntade Thea. Däremot så tycker jag att man känner rörelser minst lika ofta. Är säkert skillnad mot om man skulle ha moderkakan helt i framvägg förstås.

Nu ska vi nog ta och gotta i oss lite kräftor innan det är dags att gå upp och gosa ner sig under täcket. Åh vad jag älskar helger!
God natt och sov gott!
Kram.

1 kommentar:

  1. Ja. Thea är en duktig tjej. Har lärt sig så mycket. Att kunna så många djur hur de låter är jätteduktigt av henne. Hon är ju en så go och glad lite tjej.

    Och de små gymnastikpassen du skriver om i din mage, låter så härligt.

    Önskar er all lycka!
    /Britt-Marie

    SvaraRadera