torsdag 19 augusti 2010

Örebro och inhandlat lite fisk =)

Idag blev det en Örebroresa till den finfina affären Aquarium Malawi och inhandlar lite mer fisk till akvariet :)
Just nu huserar vi dessa fiskar i akvariet:

6 st Tropheus duboisi (Maswa)
4 st Neolamprologus leleupi
3 st Cyphotilapia frontosa
3 st Neolamprologus brichardi
1 st Neolamprologus tretocephalus
1 st Sötvattensmuräna
2 st Rödklo krabbor
1 st "Catfish" mal, kan ej namnet på den.
3 st Ansistrus malar

Tror det var allt just nu, säkert felstavning här och där men det får ni leva med ^^ Det börjar iaf blir lite mer rörelse i akvariet nu. Duboisi, Leleupi, Frontosa och muränan fick vi hem idag. Väldigt nyfikna små krabater som inte drog sig från att äta nästan direkt efter isättning. Sånt gillar vi!

Imorgon är det ÄNTLIGEN fredag igen, jobbiga jobbiga eftermiddagsvecka.. Har haft det rätt så tungt den här veckan. Som tur är så går Tommy förmiddag nästa vecka och då brukar det gå mycket bättre utan att jag deppar ihop så som jag gjort nu. På måndag är det ultraljud också!! Jag är så förväntansfull och så nervös på samma gång så det är helt otroligt, vi ska ta redo på om det är en kille eller tjej iaf. Om det går såklart :) har iaf inga som helst känningar på vad det kan vara för något så det blir spännande att se. Kommer självklart dela med mig av nyheten här.
Orolig över att det ska vara nå galet dock, hoppas hoppas HOPPAS att allt är som det ska..
Känner bebisen varje dag i princip, sparkar känns mer sällan men jag känner hur h*n möljar runt och har sig därinne :) kanske blir ännu en liten vilde. Thea var ju totalt helvild så det är man ju van vid ;)

Köpte ju ett par fina gravidbyxor från HM också förra lördagen som jag säkert glömt bort att nämna! det var dom som jag länkade i ett tidigare inlägg. Är 100% nöjd, dom sitter så snyggt och så är dom enormt sköna. Ska absolut köpa flera så fort jag är i närheten av en HM butik :p grymt nöjd!

Ska snart gå upp och bädda ner mig tänkte jag, sitter just nu i fotöljen och beundrar vårt akvarium med dom fina små firrarna :) det är så avslappnande! har setat här i över en timme nu och tittat samt blippat med datorn omvartannat.
Thea har blivit så duktig! hon kan nu härma lite olika djur om man frågar henne :D bland annat kissen, hunden, kossan och ankan. Kissen/katten har hon lärt sig för bara någon dag sen och det låter så otroligt sött när hon säger med sin ljusa ljusa röst "maaoo". Man smälter :)
Sen börjar hon förstå så duktigt också, man märker mer och mer hur hon förstår vad man säger till henne. Det är så häftigt! "Ge den till pappa" förstår hon direkt till exempel och även "är du hungrig?" då får man antingen "MAAM!" som svar eller så går hon bara iväg ^^
Mam säger hon om allt hon vill smaka på, och allt som ser gott ut. Det är så roligt, hon lär sig nya saker för varje vecka. Min lilla prinsessa! Hon gör mig så stolt :) älskade lillfisen.
Ska bli spännande imorgon när hon får se dom nya fiskarna, tidigare har det inte varit så livat i akvariet så nu kanske hon äntligen får peka på och se lite fiskar som simmar runt. Det kommer hon nog gilla skarpt tror ja!

Nu ska jag ge mig för dagen, bädda ner mig och invänta min stora älskling som slutar om en timme.
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar