fredag 27 augusti 2010

Lilla Loke!

Sitter i soffan, totalt proppmätt! Har ätit Tacos, äppelpaj och chokladpudding. Nu är det bara kräftorna kvar! vet inte hur jag ska orka men det får gå ^^
Lillen har ett sjukt gymnastikpass i magen, det stimmar runt som bara tusan. Några sparkar men mest möljar det runt, känns som att han slår kullerbyttor därinne :)

Vi har fastnat för ett namn nu också! jag kom på det på vägen hem från ultraljudet, kan inte släppa det alls just nu. Det bara växer och växer så hittills så har vi bokat det, skulle vi mot förmodan hitta ett annat namn som vi fastnar mer för så får det väl vara så men det känns högst otroligt nu :) Är riktigt fäst vid namnet, känns som att den lille rackarn därinne redan heter så för mig nu ^^
Namnet vi fastnat för just nu är Loke.
Jag skriver just nu då pga att man aldrig vet vad som händer i framtiden, man kan ändra sig men som ja skrev tidigare så känns det verkligen som vi har hittat rätt namn :)

Älskar fredagar, idag har vi gått på promenad nere på byn och sen bort till Torbjörn och hälsat på. Efter det har vi grejat och donat med mat och nu har vi besök av en som Tommy känner genom jobbet som också håller på med akvarium. Så kvällen är lugn med trevligt besök och god mat, precis som en fredag ska vara!

Är halvtidssjukskriven från och med Måndag nu.
Har tyvärr råkat ut för graviditetsdeppression.. Så förhoppningsvis blir jag att må bättre och kan vila upp mig nu när Tommy bara kommer gå 4h pass om dagarna. Det blir dom första 5 veckorna nu för att se om det blir någon skillnad så jag hoppas att det funkar bra :) Så det är därför som jag kan vara lite dyster ibland om det är någon som undrar, samt ibland så orkar jag helt enkelt inte skriva några inlägg alls. Men det är iaf rätt vanligt att det kan bli såhär av graviditetshormonerna så det är iaf inget som håller i sig :) man får hoppas att det inte blir långvarigt bara.
Så nu vet ni det!

Nu ska jag återgå till att vara sällskaplig i hemmet. I helgen har vi inget direkt planerat så vi får se vad vi hittar på. Tror att Tommy ska greja i ordning ett litet akvarium att ha sötvattensräkor i :) We shall see som sagt.
Trevlig helg!
God natt och sov gott!
Kram.

2 kommentarer:

  1. Loke är ett superfint namn!! :)

    SvaraRadera
  2. Loke är ett fint namn.

    Vi hoppas också att din graviditetsdepprition inte blir långvarig. Tänker på dig.

    Kram från oss!

    SvaraRadera