onsdag 4 augusti 2010

Olika graviditeter..

Då har man gått in i v17 för nån dag sen, det går fort även den här gången. Med Thea så hade jag rutinultraljudet i den här veckan, det känns lite konstigt. Känns som om det fortfarande skulle vara alltför tidigt för ett ultraljud, den här gången blir det inte förns i v20 så det är några veckor kvar ännu. Har datum för RUL den 23:e augusti.

Har fått i grus och vatten i akvariet nu och slagit fart på pump och doppvärmare, så nu är det i förberedelse fasen inför isättning av fisk. Ska låta det gå nästan 2 veckor nu och sen blir det en tur in till Örebro för att handla hem några fiskar :)
Vi kommer köra Tanganyika ciklider i det. Behövs fortfarande inhandlas en hel del sten så vi kan skapa grottor och sånt, just nu är det bara grus så det ser lite tomt ut.. Tommy har även planer på att ta upp vårat allra minsta akvarium och odla räkor i, ska bli spännande att se hur det går med det :)

Har tagit det lugnt den här veckan, börjar känna av foglossning lite lätt om jag anstränger mig, och hormonerna trycker verkligen ner mig till botten vissa dagar. Blir otroligt deppig :-( så det är lite jobbigt just nu..
Magen är konstigt nog mindre den här gången än med Thea, för dom flesta så ska det vara tvärtom med andra barnet men här så syns den knappt och vågen har (tack och lov!) inte rört sig nämnvärt mycket! tror jag ligger på ca 3kg+ just nu så det är ju helt ok :)
Känner rörelser allt oftare nu också, har känt i princip varje dag nu den senaste veckan. Särskillt när man går och lägger sig och allt blir lugnt, man blir väl mer vaken för dom små "poffarna" då antar jag. Men det känns ändå väldigt overkligt, ibland är det nästan som om man bara skulle ha inbillat sig alltihop. Dels för att magen är såpass liten och dels för att ja inte har några direkt symptomer, förutom humörsvängningarna och aningens foglossning då.. Med Thea så hade jag verkligen tväront i ryggen redan vid den här veckan och halsbrännan var inte från denna jord.

Vet att man inte ska jämföra graviditeter men det är svårt att inte göra det :) När det inte är alls likadant som vid förra så känns det så mycket mer overkligt. Ska bli spännande på ultraljudet sen och se vad det är för kön! hoppas dom kommer kunna se det. Förra gången kunde jag inte tänka på annat än en flicka men den här gången har jag faktiskt verkligen ingen aning.

Vill ha den 15:e nu så att man får in lite mer pengar och kan handla lite fiskar :) nu är det ganska knapert i den stackars plånboken, och det är fortfarande över en vecka kvar till lön... Känns lite tungt men det får väl gå ändå.
Nu ska jag gå ut och ta mig några kvällsmackor innan det blir soffläge och kanske en film? vi får se.
God natt och sov gott!
Kram.

1 kommentar:

  1. Sv; Han har ju inte så hög feber, men det kanske kan vara tredagarsfeber ändå? Men mycket annat verkar passa in på det.

    SvaraRadera