lördag 14 april 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Sitter och glor på ipaden medans Thea grejar lite och Loke sover. Solen skiner och det ser fint ut men det blåser ordentligt ute, vi ska ta en promenad med Punch sen när Loke vaknar tänkte vi. För hoppas att blåsten lugnar ner sig tills dess dock :/ Tommy är fortfarande sjuk men jobbar ändå, så länge han tar det lugnt och inte har feber så får det väl gå. Han slutar klockan sex ikväll så han är iaf hemma tills barnen ska gå och lägga sig. Igår tänkte jag och Thea ta en tur till Örebro, hon var såå taggad och ville verkligen åka dit. Sagt och gjort så lämnade vi av Loke hemma hos farmor och tog med oss Punch och drog iväg. Men så fort vi kom ut på stora vägen så kräktes Thea ner sig och sin dvd spelare så det var bara att vända hem igen :( klockan stack iväg så vi bestämde oss för att ta en snabb tur till Ludvika istället och Thea fick stanna hemma hos pappa då. Men så sa hon till honom efter att vi åkt "Thea fick inte åka till Örebro, var inte meningen". Mitt samvete sjönk till botten och mitt hjärta gick i tusen bitar när jag hörde det, så jag handlade hem leksaker och en keps samt lite godis till henne som kompensation. Men det kändes ändå självklart fortfarande väldigt ledsamt att det blev som det blev. Lovade henne att vi ska åka till Örebro en annan dag. Vet inte hur jag ska göra dock, det är ett jävla elände med åksjuka :( man vill vända på stolen så att hon åker framåt istället men med tanke på hur farligt det är för henne just nu att åka så så kan vi inte göra det. Så jag vet inte hur jag ska lösa det. Känns inte speciellt kul att inte kunna åka vart som helst med henne. Jag som ville ha en dag tillsammans med henne och busa runt utan att Loke är med, så man får lite kvalitetstid. Nu ska jag kolla runt lite mer och försöka hitta lite mer information om åksjuka. Pöss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar