söndag 3 juni 2012

Julaftonskyla i juni..

Skriva några rader kanske? Var ett tag sen jag skrev sist nu så varför inte :) Vi kollapsar snart här hemma av tristess i det här vidriga vädret. Läste på Aftonbladet igår att det var kallare än förra julafton! Kul? Nu längtar vi verkligen efter sommarvärmen, ungarna fick ju en liten försmak av sommaren här i slutet av maj så nu klättrar de verkligen på väggarna här hemma för att det är för regnigt och trist för att vara ute. De vill verkligen vara ute och leka om dagarna, och visst det finns ju regnställ man kan sätta på dem och gå ut men det blir ju ändå inte riktigt samma sak som att springa runt i solen i bara shorts. Just nu sover Loke middag och Thea ligger här bredvid mig i soffan och tittar på tv. Tommy är med Punch till ICA och inhandlar lite vaniljsås till jordgubbspajen som står rykande het på spisen :) Vi har annars inte gjort så väldigt mycket de senaste dagarna, umgåtts med vänner och spelat diablo 3 på kvällarna. Inte mycket fiske har det blivit heller. Var hos Tim och Elin igår och åt god mat samt en blåbär/rabarberpaj och snackade lite skit. Nu ärendet inte många veckor kvar innan deras lilla bebis tittar ut heller :) spännande! Tommy och jag tittade på vår lilla filmsnutt ifrån Lokes förlossning igår, det är så mäktigt att se. Blev alldeles rörd. Önskar att vi hade spelat in lite från theas förlossning också, det är såå himla roligt att ha kvar och kunna få återuppleva åtminstone en liten del av glädjen när man ser dom alldeles nyfödda <3 Men men, det är lätt att vara efterklok. Nu hoppas jag att det blev lite radbrytningar i det inlägget, har skrivit det från ipaden och när jag gjort det förut så har den inte tagit med mina radbrytningar alls *morr*, så vi får väl se hur det blev den här gången. Felstavningar är jag övertygad om att det finns iaf för det brukar kunna bli lite fel när man skriver på den här ;) Nu kom Tommy och Punch tillbaka så nu ska vi smaka på pajen! Ha det gott och vi för väl alla hålla tummarna att värmen återvänder snart ;) Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar