onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

Vi tog en tripp till fornaboda idag i hopp om fint väder och lite familjemys. Vädret var dessvärre inget vidare då det var typ 10 grader kallare än när vi åkte hemifrån. Thea tyckte det var kul ändå för det fanns ju gratis ponnyridning och en hoppborg ;) så det var ju inte en helt onödig resa iaf. Loke tyckte det var kallt och det enda som var av intresse var traktorerna som åkte förbi lite då och då och skrapade travbanan ^^
Efter det åkte vi till mormor och morfar och fikade lite innan vi drog vidare hem till soliga Kopparberg. Tänk att vädret kan skilja sig så mycket på bara ett par mil, underligt..
Väl hemma så blev det fullt ös med trädgårdsarbete! Tommy skyfflade grus och fortsatte med arbetet som vi startade för någon vecka sedan, vi ska få bort vår stora grusplan som vi har på baksidan av huset och göra en gräsmatta där istället :) jag körde bort lite ogräs med trimmern samt körde lite med mossrivaren för att sedan bege mig in och påbörja tvättning av fönstren. Jag hann med köket och stora fönstret i vardagsrummet iaf så det blir resten imorgon :) hoppas på sol även imorgon så att man kan vara ute och greja lite.

Till kvällen har vi försökt spela, men vårt internet funkar inte riktigt som det ska så vi gav upp på det och jag gick ner till tvättstugan och grejade lite istället. Längtar tills de kommer hit och installerar fiber :) beställde det för någon vecka sedan, får se hur länge det dröjer innan de börjar med det. Före nyår iaf sa dem iaf *_*

Nu blir det att slappa lite för snart är det dags att bege sig upp och sova, imorgon är det min tur att gå upp med de små så det är bäst man får några timmars sömn då för lilleman brukar inte direkt dela ut några sovmornar ;)


God natt!
Puss



Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar