måndag 17 maj 2010

Dålig bloggare.

Sitter och tar det piano i soffan i vanlig ordning. Tommy är hemma från jobbet idag också vilket känns skönt.
Har inte skrivit på nästan två veckor här såg jag nu, det var verkligen dåligt av mig. Kan väl försöka komma ihåg lite vad som hänt de senaste veckorna/dagarna då..
Har hunnit festa två gånger på dessa veckor, första gången var det hemma hos Tim och andra gången (nu i lördags) så var vi ett helt gäng som grillade nere i Rydbergsdal och sen for vi vidare till Björnen, två kockar och slutligen till Tim innan det var dags att börja röra benen hemåt igen. Båda helgerna har iaf varit kanonroliga, kan knappt minnas när jag hade så roligt senast faktiskt :) Så det var verkligen välbehövlig utgång för mig.

Thea växer och knakar, hon kan gå nu på egen hand! det går inte så fort och har hon bråttom så kryper hon hellre men annars så spatserar hon fram :) hon börjar förstå mer och mer också och försöker mer att prata. Lampor är hon helt frälst i, hon älskar dom. BA! säger hon och viskar hon så blir det mer "aBA", såå det är nästan rätt iaf ^^
Nästa vecka fyller hon ett år, det är rätt sjukt. Kan inte fatta att det redan är ett år sen jag fick henne. Hon har även börjat intressera sig mer o mer för böcker nu, hon kan sitta bra länge själv och roa sig med en bok och även om en annan kommer dit och läser lite för henne så blir hon väldigt glad.

Fiske säsongen är igång, jag har inte varit iväg en enda gång än! vet inte varför, det har bara inte blivit av. Men till helgen har vi planerat att komma iväg på en tur, minst :) Får hoppas att vädret tillåter. I lördags hade vi grym tur med vädret iaf, årets första riktiga sommarlika dag skulle jag vilja kalla de. Solen gassade och det var dynghett ute, hela dagen och hela kvällen/natten var varm :) Mer sånt!
Får hoppas det blir lite grillning nån mer helg här i en snar framtid som man kan hänga på, vore trevligt trevligt :) Jag och Tommy har umgåtts på tok för lite med våra vänner den senaste tiden, så det lär det bli lite ändring på. För vi har ju såå roligt när vi är med dom :)

Har fått hem min kamera idag! äntligen är den lagad, men dom taskmörtarna hade inte gjort rent linsen åt mig vilket var lite surt. Vet inte hur man får rent en sån, om man ska gnugga försiktigt med microduk eller hur jag ska göra? Tycker dom borde ha gjort de, är väl säkert delvis dom som smutsat ner den så :/

Åååååhhhh Thea är såå grinig! hon har antagligen en tand på g, hon har haft lite feber och skitit hur många ggr som helst dom senaste två dagarna så jag hoppas att det är det. Hon äter ju som hon ska och är pigg i övrigt så. Vi får se. Hon har iaf 2 tänder som man kan se nu, kanske är det en tredje på g nudå.

Åh! nu kom jag på en till grej, vi har börjat simma nu :) 2 gånger i veckan ska vi komma iväg, måndagar och fredagar är det tänkt. Vi var iväg i fredags och det var såååå skönt! så just nu väntar jag på att min bror ska sluta så att vi kan komma iväg igen :) det ska bli härligt, rensa tankarna lite och bara njuta av vattnet. Får se vilka vi får med oss den här gången, det är ju svårt för alla att följa med varje gång då det inte alltid passar med tiderna för dom flesta. En annan är ju i princip hemma jämt dock så jag kommer ju iväg på ett eller annat sätt.
Nu funderar jag på vad jag ska tillägga här men kan för närvarande inte komma på något. Kommer kanske lägga upp lite bilder på bilddagboken senare nu när jag äntligen fått hem kameran, om jag orkar och så :)
Funderar på att åka iväg och äta nånstans idag? vi får se vad som händer, men först... Lite simning :)

Tjohej!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar