tisdag 18 maj 2010

Sommar, sommar sommar!! *almost*

Ååååh vilket underbart väder det varit idag! Kändes som att jag ville att denna dag skulle pågå för evigt nästan, iaf vädret ^^ Hoppas verkligen det håller i sig.
Senaste dagarna har man varit hurtig och gått på promenader med Moa, det lär vi försöka hålla fast vid tycker jag :)
Idag var vi iväg och simmade. Det var jag, Lars, Torbjörn och Sofia den här gången. Jag lyckades simma en kilometer! helt sjukt, jag är rätt nöjd faktiskt ^^ men det var tungt ändå.
Sen när vi simmat så åkte vi iväg och började ösa ur båten vid Salbosjön, den har nämligen stått i sjön heela vintern så man kan ju fantisera om hur mycket vatten det faktiskt är i den. Det blev iaf inte klart den här gången, hade bara ett öskar så jag stod och tittade på tills Tommy tröttnade och då såg det knappt ut som om det hänt nånting med vatten nivån ^^ Heavy stuff...

Sen rörde vi oss hemåt igen, eller snarare mot ICA. Jag sprang in och mötte upp Andreas och Moa där inne och vi plockade ihop lite smarriga saker till grillningen.
Grillade igår och även idag, kunde inte låta bli idag heller. Det är ju såå satans gott!
Så idag grillade vi chorizo, champinjoner, entrécôte (eller hur alla dessa prickar ska sitta^^) samt fläsk karré bitar. Moa och Agis hade en stor Tender-Steak som dom delade på, så det var bara smarriga saker på grillen idag :) Sen hade vi rört ihop en god sallad till detta. Precis när grillningen var igång så dök även Tim upp, han hade tagit komptid och åkte hem från jobbet. Så han fick hänga på och avnjuta lite grillat han också :)
När alla var proppmätta så försökte jag och Moa locka fram lite energi i alla med att hänga med ut och gå, men det slutade i att det var bara jag och Moa som gick ^^ men det var så trevligt såå! Det är så härligt att gå just nu, allt känns så bra då.

Nu under kvällstimmarna så har jag och Tommy intagit soffläge och plöjer "How I met your mother", rätt kul serie faktiskt :) känns som en perfekt serie som man kan följa efter massa utevistelse nu såhär på försommaren!
Nu ska vi röra oss upp dock, sömnen börjar komma ifatt. Hoppas vi inte väcker Thea dock, hon har sen ett par nätter tillbaka fått börja sova i eget rum. Känns väldigt ovant och knepigt, men tror både hon och vi sover bättre såhär. Så vi får se hur det går, våran trappa upp brakar och knakar nå så grymt så det är lite oroväckande att man ska råka väcka henne när man är påväg upp. Hon är ju rätt så lättväckt den lilla damen..
Men men, till slut kommer man få dra upp henne ur sängen så det här är väl inte så långvarigt antar jag ;) Det ska bli SÅÅÅ skönt när man kan sova som en gris på morgonen utan att hon vill att man ska gå upp och fixa frukost halv sju ^^

Nu ska vi tassa upp och lägga oss.
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar