lördag 22 maj 2010

Födelsedag och Gravid!

Stort GRATTIS!!!!!!!!

Till vår älskade dotter Thea på hennes 1årsdag! :D Har haft en underbar dag med massa släkt och vänner, kanonväder och goda tårtor :) Thea fick massvis med fina presenter, har knappt hunnit gått igenom dom själv ens en gång så det får bli imorgon eller nå. Är helt matt nu efter den här dagen, känns som att man har varit i full fart sen man vaknade ungefär.

Just nu sitter jag, Tommy och Mats och jäser i soffan efter en superb måltid bestående av stekt potatis, bacon, ägg, champinjoner och falukorv. Läckert! Tommy och Mats sysselsätter sig med det nya spelet Red Dead Redemption som Tommy fick hem igår, verkar rätt underhållande även om jag har rätt svårt för sånna här spel. Har aldrig gillat dom nyare GTA spelen och det är samma som gjort detta spel som GTW, så det är ganska likt. Men som sagt, lite underhållande är det att sitta och slötitta på :)
Thea fick en liten kattunge av oss i födelsedagspresent, vi var iväg igår kväll och hämtade honom (tror det är en han) och han är suuupersöt! inte det minsta rädd eller nånting, verkligen framåt och nyfiken samt vill alltid vara där resten av familjen är. Har lagt upp bilder på honom samt lite från kalaset idag på bilddagboken. Tänkte lägga upp lite fler bilder där sen när jag fört över korten som jag tagit med kameran, nuvarande bilder har jag lagt upp via mms och det blir ju lite dyrt om man ska lägga upp massvis ^^ så resterande bilder tar jag från kameran när jag fört över dom till datorn :) dagen vart iaf som sagt lyckad och jag vill tacka alla som kom och gratulerade Thea på hennes dag, tror hon kände på sig att den här dagen handlade om henne faktiskt :) och vilket väder vi har haft idag! ÄNTLIGEN är sommaren här :D heelt underbart, älskar denna värme. Som jag alltid brukar säga, jag svettas bra mycket hellre än fryser så det spelar ingen roll om man håller på att dö av värmeslag så är det fortfarande 100ggr bättre än vinterkylan :)

Har fixat i ordning en del nu på altan, så det är riktigt trevligt att sitta där ute nu :) älskar det, första gången någonsin som vi har en trivsam altan! äntligen.
Har lite grejer kvar att fixa innan den är helt klar inför sommaren dock men just nu är den fullt godkänd för mysiga sommarkvällar :)
Imorgon har vi bokat bord på restaurang al Forno Italiano, fantastiskt god mat där så det kommer bli awesome! det blir jag, Tommy, Tim, Mats, Torbjörn, Jimmy och Sofie :) fin mat och fint sällskap, det kan inte slå fel! Ser verkligen fram emot det. Även fast jag är proppmätt nu längtar jag riktigt ^^ har varit där ett par gånger förut, det är ganska så dyrt. Men kanske en av dom bästa restaurangerna jag varit på, pastarätterna är helt grymma! Finns pizza och lite allt möjligt där men pastafreak som man är så har jag bara provat dom ^^

Sen har jag en ganska stor nyhet också, i Januari 2011 så kommer Thea få ett syskon! Det är dock ganska tidigt än så man vet ju aldrig, vad som helst kan ju hända. Men förhoppningsvis så går allt som det ska :) Är riktigt livrädd för förlossningen dock, får panikkänslor och blir väldigt nere så fort jag ens tänker på den. Så jag ska boka in lite tider för att åka och prata lite för att se om min rädsla går att tygla (I think not) eller om jag kan få igenom ett planerat kejsarsnitt (oh I hope so!). Så just nu är jag i v6 om jag räknat rätt, tarmarna har svällt upp en del (precis som det blev med Thea) så jag ser redan rund ut! -.- tycker inte om att ha "fejkmage" ser mer ut som att man vore fet då. Men men, det försvinner snart :)

Åh, sen har jag börjat motionssimma nu också, vi är ett gäng som åker två ggr i veckan. Har bestämt mig för att simma 1km per gång och det har gått riktigt bra faktiskt, känner mig lite stolt över mig själv ^^ sen ska jag sluta äta godis och sötsaker HELT. Endast hålla mig till läsk när det gäller onyttigheter. Vill verkligen inte gå upp 35kg den här gången också så jag ska försöka hålla hårt på de jag äter och röra mig så mycket som möjligt, en fit morsa ska jag minsann bli ^^

Så nu MÅSTE jag kissa! innan jag blöter ner trosor och byxor här, vore mindre trevligt.
Men jag återkommer imorgon kanske, efter den fantastiska måltiden. Om inte annat så uppdaterar jag bilddagboken med färska bilder så ofta jag kan :)
God natt och sov gott!
Kram.

2 kommentarer: