onsdag 20 oktober 2010

Magont och hicka.

Huuu vilken natt! har haft magont i 2½ timme, vettetusan vad jag kan ha ätit för konstigt. Hur jag än vrider och vänder på dagen som var så kan jag inte komma fram till om jag ätit något olämpligt, precis när magvärken började på att gå över så började lillen hicka därinne. Första gången jag känner det den här graviditeten :)
Trött som få är man nu, ska nog passa på att ta en middagslur när Thea sover middag sen. Just nu inväntas ugnstekt falukorv med massvis med ost och krossad tomat, till det blir det potatis eller makaroner. Det får man välja själv tänkte ja :)

Har nyss varit ute på en promenad i det till synes vackra höstvädret, skenet bedrar dock för det blåser verkligen isbjörnar och pingviner därute. Tog en sväng ner och matade änderna, det tycker Thea är så roligt :) sen knatade vi bort till ICA och handlade lite för att sen styra hemåt igen. Blir inga långpromenader längre, min rygg är helt förstörd av foglossning.. Jag som försöker vara så hurtig den här graviditeten, men man får lyssna på kroppen och ta det lugnt.
En liten promenad är ju iaf bättre än ingen promenad.

Igår fick Tommy sin iPhone 4! fantastiskt fin telefon, jag har ju 3GS men kan ju inte neka till att man blir sugen på en 4a när man ser den. Det skiljer förvisso inte så jättemycket men det lilla som skiljer är lockande ;) Han verkar mycket nöjd med den iaf, har inte hunnit köpt något "gummifodral" än så han är lite rädd för att ta med sig den så vi får försöka köpa hem nåt sånt fodral så snart som möjligt. Förstår honom också, den går lätt sönder den där telefonen med glas på både fram och baksidan.

Nu blir jag söndersparkad innifrån så jag ska nog ta och ändra position till något i stil med ryggläge i den mån det går innan foglossningen låser mig totalt.
Återkommer senare!
Tjohej!

1 kommentar:

  1. hej1 tråkigt att du haft ont i magen. hoppas det är bättre nu. vädret håller med, ser så fint ut då man tittar ut genom fönstret. var ut till vc i morse och det var kallt.
    kram, ha det gott

    SvaraRadera