onsdag 6 oktober 2010

Trött..

Har precis lagt mig efter en mycket lång och jobbig dag. Theas feber försvann inte under natten så hon har haft feber till och från hela dagen. Allra värst blev det nu när hon skulle läggas, hon började gråta och grät tills hon spydde i sin säng och lite varstans i rummet när Tommy tog upp henne. Sen tog dom en dusch och efter det så började hon gråta hej vilt igen och det slutade med att hon spydde ner Tommy. Så två gånger har hon spytt och hon somnade nog inte förns runt tio. Jag har varit totalt skräckslagen, är så känslig och lättstressad så jag börjar hyperventilera och får panikångest på en gång när hon börjar gråta sådär hejdlöst :( vi misstänker att hon kan ha fått öroninflammation, är det inte bättre imorgon så får vi ringa och höra lite på vårdcentralen. Febern har dock inte varit fullt så hög nu under kvällen, så gråten kan ju tyda på smärta ifrån öronen eller om det är ifrån munnen. Jag hoppas hoppas hoppas att hon ska få må bättre imorgon. Kunde inte jag fått det här eländet som hon åkt på istället? Det är så fruktansvärt att se henne sjuk. Älskade lilla fia.
Har tagit tid för mig att varva ner nu på kvällen, är nog fortfarande inte helt lugn efter allt kaos. Blev verkligen total skärrad.. Så nu är klockan en bit över tolv, blev sent i säng idag. Tur att jag hann sova en stund under dagen när Thea sov middag iaf.
Tommy ska stanna hemma imorgon också så att jag inte ska behöva ha hand om henne helt nu när hon är sjuk. Det känns riktigt betryggande, jag har sån tur som har honom. Han och Thea betyder verkligen allt för mig! Och så kommande lilla gossen också såklart.

Nu ska ja slappna av lite framför en film här i sängen och hålla tummar och tår att Thea ska få sova hela natten. Igår natt så sov hon hos oss då hon vaknade och grät runt fyra och var kokhet. Stackars älsklingen, hoppas verkligen att hon ska få sova nu. Det behöver hon och vi med för den delen.

God natt och sov gott!
Kram.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Hoppas att Thea fått sova under natten. Och ni med.
    Kanske hon har ont i öronen som du skriver. Kan också vara en tand pågång med, det kan ju göra ont med då den skall komma fram.
    Vi får höras av om hur det går för er.
    Stackars lilla gumman, hoppas hon blir frisk snart igen..
    Kram från farmor!

    SvaraRadera