måndag 11 oktober 2010

Uppdatering

Så, då försöker vi igen då med ett inlägg. Men den här gången från datorn ;)
Thea blev bra från sin feber, dagen efter jag skrev senaste inlägget om det så sov hon som en stock till kvart över nio! hur skönt som helst, och så vaknade hon då helt feberfri och pigg å glad! Var iväg dagen efter det ner till BVC och kollade upp henne då hon hade fått som små utslag över hela kroppen som på hakan var såpass stora som finnar. Visade sig att hon hade fått en virus infektion som heter "höstblåsor", det yttrar sig först som feber 1-2 dagar och sen över går det i utslag på hela kroppen. Kallas även för "foot, hand and mouth disease" på engelska då det är där dom flesta utslagen sätter sig. Precis som det blev för Thea, så det var ju skönt att man fick det avklarat.

Nu har hon iaf nästan blivit av med alla utslag och är helt vild i vanlig ordning ;) Annars har vi inte gjort så jättemycket här hemma, har ett pågående LAN där vi spelar World of Warcraft. Blir såklart inte så mycket spelande av då vi bara spelar medans Thea sover men det funkar kanon ändå :) riktigt trevligt.

Nu har vi gått in i v26 också, tiden går sjuuukt fort. Bara 14 veckor kvar nu, man får resfeber. Igår hade jag såå ont i magen också, antagligen ligament som gjorde ont. Var helt handikappad under större delen av dagen, väldigt jobbigt. Inte blir det bättre när den lilla människan därinne sparkar vildare än nånsin. Jag tyckte att Thea var vild när jag väntade henne men jag börjar nästan fundera på om inte den här krabaten är snäppet värre, det är verkligen inte en lugn stund utan konstant rörelse.
Har blivit sjukskriven nu hela vägen fram till förlossningen också, känns grymt skönt! äntligen kan man släppa den oron och ägna sina tankar åt andra saker istället.

Nu kommer jag inte på något mer direkt intressant att skriva, inte för att det jag skrivit nu varit speciellt spännande men ändå ^^ jag får återkomma sen, nu ska jag slappa lite i fotöljen och tala med Tommy. Sen blir det spaghetti och köttfärssås!

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar