tisdag 22 juni 2010

Sommar, underbara sommar!

Sitter i soffan och kollar på när Tommy spelar Red Dead Redemption och så blippar ja lite på datorn och grejar med min stackars TÅ! jag hatar min tå, den vill aldrig bli 100% bra. Det ska bara kosta en massa onödiga pengar för att tala med inkompetenta idioter nere på vårdcentralen *morr*
Snart får dom rycka hela nageln istället, vet inte om det är nå bra överhuvudtaget att göra det men det verkar ju inte ge sig med den nuvarande nageln. Har fått bort inflammationen mer eller mindre men det är nå svallkött eller liknande som vägrar gå bort, som ett rödaktigt öppet sår som inte blöder men som ser lite svullet ut. Skitkonstigt... Har nyss badat fotbad och så har jag med hjälp av pincett och nagelsax opererat lite själv, har lyckats fort bort över halva nagelkanten. Dvs den kanten som verkar vara hela boven i dramat, men vet inte om detta kommer hjälpa alls. Gör det inte de så får dom fan rycka nageln, man skulle dock ha lite lustgas då för bara tanken av vad dom gör kommer inte lugna mig direkt *USH!!* även om det inte kommer kännas alls så VET man ju vad som händer... Otäckt! :(
Jaja, ja får se vad som händer, har ju inte ont i tån ändå.. Det är lite småömt ibland men det varar ju konstant och den vägrar få rätt hudfärg utan lyser konstant mörkrött, så det ser ju ut som att det ska göra pissont men det känns inte alls. Annars skulle jag aldrig kunna "operera" så som jag gjort nu ;) Så det är ju en fördel att det inte gör ont eller så, det kan man ju leva med. Men det vore ju faktiskt optimalt om hela tån läkte och blev helt återställd...

Idag då. Vi har varit i Nora, jag och Tommy. Käkat Noraglass och sen gick vi runt lite där på torget och bara njöt i det fantastiska vädret. Tog en promenad ner till sjön och gick efter kanten där bland alla båtar, fantastiskt fin stad tycker jag. Efter det så gick vi upp till krogen som varit med på tv-serien vid namn "Kniven mot Strupen" för att se om maten nu var en sån gourmetmat som det alltid ser ut att bli när man kollar på den här serien. Vi tyckte det var gott, men absolut ingen "WOW" känsla över det hela.. Inget märkvärdigt med andra ord. Väldigt dyrt var det iaf så jag tror inte jag kommer äta där direkt fler gånger för så imponerad blev jag inte, för de priset finns det bättre mat.
Sen for vi hemåt och plockade upp älskade lilla prinsessan som precis hade vaknat från sin middagslur hemma hos farmor. Hem, Tommy målade lite och småpysslade i trädgården, sen gick vi bort till lekparken här i området och lekte i sandlådan med Thea. Hon ÄLSKAR sandlådan, tror nog hon kan sitta där och pyssla i timmar utan att tröttna. Så det är riktigt kul, ska nog förbi vid ICA imorgon och köpa ett litet sandlådeset åt henne så hon har att ta med sig när vi ska dit och leka :)
Sen kom Tim hit, han och Tommy "lekte" lite i parken och blev för en kort stund som små pojkar på nytt ;) Sen skapade vi tacos/tortillas, iiinte så äckligt!

Sen har vi inte gjort så mycket mer, har tagit ett fotbad nu och pysslat med tån som sagt. Blir lugnt till kvällen. Thea ville inte riktigt sova men nu tror jag hon somnat till slut. Hon har kommit in i en fas nu och vill att man ska stå bredvid henne vid spjälsängen och klia henne på ryggen, då är hon hel lugn och så nöjd som hon bara kan bli! gosungen, men så kommer det inte vara. Hon måste kunna somna på egen hand så även om det är sött och gosigt så är det inget vi kommer göra. Gosa får man göra på dagarna så mycket så :)

Nu ska jag fortsätta blippa lite mer på datorn och varva ner inför kvällen. Börjar redan bli trött...
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar