söndag 13 juni 2010

Sleepmode

Då har man bäddat ner sig uppe i sängen och kollar på tv. Lika bra
att gå upp och lägga sig redan nu då Tommy gått iväg till
nattskiftet, blir så jävla tråkigt att sitta där nere själv
annars. Sen har jag varit trött hela dagen också så det känns
meningslöst att bara dra ut på tiden, lika bra att lägga sig på en
gång istället :)

9 hela veckor blev det idag också, tiden går fort. Känner mig inte
riktigt fullt så uppblåst längre som jag gjorde förut. Men magen
är stor redan, dom som säger att magen blir större fortare med andra
barnet skojar inte ^^ shit alltså. Särskillt stor är den på
kvällarna, är väl då tarmarna är som mest "svällda" kan ja tro.
För än så länge är barnet alldeles för litet för att påverka
magen.

Pajen blev helt grym förresten, det är så otroligt simpelt och gott
att göra paj. Jag förstår inte varför man inte gör det oftare..
Smördeg uttryckt i en form - lägg i det man vill ha i till exempel
räkor eller bacon eller vad som helst, bara fantasin sätter gränser
- häll på äggstanning gjord på lika många ägg som deciliter
mjölk (ihopvispat såklart). Sen in i ugnen bara.
Verkligen hur simpelt som helst och det blir ju hur gott som helst
också! Finns ingen mat som slår pajer när det gäller att frysa in
heller, dom är lika goda upptinade/värmda i micron som nygjorda :) I
Love it!

Nu skända ja iväg lite där med paj prat. Ska ta och kolla vidare på
tv'n och se om det går nå bra innan det är dags att sluta ögonen
för dagen.
God natt och sov gott!
Kram.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Har ju smakat pajen nu och den får stort +, jättegod helt enkelt.

    SvaraRadera