söndag 6 juni 2010

v8+0

8 hela veckor nu alltså, som vanligt tycker jag det går rätt fort framåt. Har haft en blödning tidigare i veckan, men det var brunt bara så det är antagligen inget att oroa sig för. Inte haft nå ont och sen var det ganska lite och dom inne på sjukvårdsupplysningen trodde inte det var någon fara. Så jag är inte speciellt orolig faktiskt, det är bara att avvakta och se.
Annars känner jag mig typ som förut, uppblåst och svängit humör. Börjar bli sugen på sötsaker också men har hittills undvikit det helt och det tänker jag fortsätta med, aldrig att jag vill gå upp 35kg en gång till. Det var verkligen inte kul..

Har inte skrivit några inlägg pga att jag knappt varit hemma, har varit ute i det kanonfina vädret hela dagarna! Riktigt sommarväder har det varit ute :) Thea älskar det, jag älskar det. Tror nästan alla älskar det faktiskt ;) Har haft lite problem igen med tån i vanlig ordning, har därför inte kunnat simma nånting de två senaste gångerna. Får nog skippa några gånger till dessutom, nageltrång är inte det lättaste att bli av med. Men nu äter jag penicillin samt badar fotbad 2ggr per dag och så försöker jag klippa lite i taget efter varje bad. Så det har redan blivit myyyycket bättre! infektionen har börjat lägga sig efter att jag börjat med penicillinet och fotbaden verkar även göra sitt. Ska till vårdcentralen imorgon och så ska läkaren eventuellt klippa lite och "finpolera" de som fortfarande kanske skaver mot huden. Förhoppningsvis ser det ut att vara såpass mycket bättre så att jag slipper få nå bedövning och klippning imorgon helt och hållet. Men vi får se.

Gud va jag är sugen på nåt, men samtidigt känner jag mig så mätt så att jag skulle sprängas om jag åt nåntng. Konstigt det där...
Ikväll har vi städat och gjort fint på altanen, så nu fattas det bara lite blommor i lådorna så är det riktigt kalasfint där ute. Sedan har vi grillat lite korv och ätit fruktsallad *nam nam*, ska ge Thea lite fruktsallad imorgon tänkte jag då hon redan hade hunnit somna när vi var klara med maten. Hon har blivit så duktig så jag spricker snart av stolthet. Hon tugger kanonbra och äter verkligen allt i matväg (då räknar jag bort all sorts gröt och välling), så glad i maten och så har hon blivit kanonduktig på att gå och börjar på att försöka kommunicera ^^ Hon säger nam mam mam mam mam när hon vill smaka nånting, får hon inte smaka då så höjer hon rösten och skriker MAAAAM! ^^ så sött. Det händer så mycket, hon har blivit så stor våran lilla prinsessa. Sover bra länge har hon börjat gjort också (peppar peppar..) Har hittills sovit från 20:00 till runt 9-9:30, helt sjukt skönt. Men det blir väl skillnad nästa vecka nu när det är min tur att gå upp på morgonen :p hoppas att hon sover länge men man vet ju aldrig, det är alltid lite riskabelt att hon vaknar redan klockan halv sex på morgonen när Tommy går förmiddag då det knarrar så i trappen när han går ner på morgonen. Hoppas VERKLIGEN att hon inte vaknar imorgon bitti av det T_T Det är så fruktansvärt jobbigt.. Då får man gå in och hämta henne och sen lär hon läggas i vår säng, och somnar hon väl om så sover hon inte alls länge. Så då är man som en zombie resten av dagen sen..

Nu har jag svamlat på hur mycket som helst i vanlig ordning, tänkte att jag skulle skriva ett kort inlägg. Tycker alla andra bloggar är så duktiga på att bara skriva korta små intressanta inlägg men det verkar jag inte klara alls, det blir alltid långa långa inlägg hur jag än gör. Men men, blir väl så när man inte skriver lika ofta antar jag.
Nu ska jag lägga mig iaf, klockan börjar sticka iväg.
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar