torsdag 22 december 2011

Redo för julen

Då var granen på plats och pyntad. Thea och Loke hjälpte självklart till :) och nu när vi har julafton runt hörnet så måste ju självklart Thea bli magsjuk också! Fy fan vad ledsen jag blir. Förra julafton fick vi spendera på USÖ och nu hade man väl ändå hoppats på att barnen kunde få vara friska denna jul, men icke.. Ibland undrar man nästan det inte vilar en förbannelse över en :(

Thea har nu kräkts flera ggr hittills denna natt så jag håller tummar och tår så hårt jag bara kan nu så att hon ska piggna på sig till julafton och inte behöva bli så långdraget sjuk som hon blev förra året. Snälla låt henne få vara frisk under julen! Själv kan jag inte somna för jag har sån jävla nackspärr som gör så att hur jag än ligger så hugger det till titt som tätt i nacken så man är färdig att flyga ur sängen. Så jag får snällt ligga här och underhålla mig med telefonen och hoppas på att nackspärren lugnar sig snart så att jag kan få sova lite. Fördelen är väl dock att jag hör om Thea vaknar till och mår dåligt så att jag snabbt kan väcka Tommy så att han kan springa in till henne innan hon kräks ner sina sängkläder. Livet leker...
Granen blev fin iaf.
God natt på er.
Kram.

1 kommentar:

  1. Granen blev fin.
    Men så synd att Thea och Loke skulle behöva bli dåliga i magsjukan. Så typiskt att allt skall komma till Julen jämt. Men vi får hålla tummar och tår att de kryar på sig. Det är ju ett par dagar kvar ännu tills Tomten skall komma. Och att du blir bättre i din nacke.
    Själv så måste jag ta en liten vilodag idag pga av att jag känner av ett Fibroskov och vilar jag inte nu, så kan det bli värre och jag vill och hoppas på att allt skall ordna sig för oss alla till Julhelgen.
    Kram/Farmor

    SvaraRadera