onsdag 28 december 2011

Tröttheten hägrar

Tänk om lilleman kunde somna såhär snällt som han gjort på bilden? När den här bilden togs så hade han egentligen inte somnat så snällt som man kan tro, han hade totalvägrat sova middag i timtal för att sedan däcka totalt så Tommy lade ner honom såhär på golvet och sen låg han så. Han sov dock inte så jättelänge men klockan var efter fyra så det räckte för att han inte skulle somna på kvällen sen förns tjugo över nio ungefär, efter mer en två timmars kämpande för att stå emot. Han är väldigt bestämd av sig, vår lilla kille. Just nu är han inne i en period där han helt enkelt vägrar sova både middag och på natten. Han blir total ursinnig. Så vi får se vad som händer och hur länge han ska hålla på såhär, man är ju inte direkt den piggaste när han håller på att vakna titt som tätt på nätterna :/
Klockan är halv ett snart, jag har så sjukt svårt att somna. Brukar kolla telefonen en sväng när vi lägger oss och sen ligger jag och vänder och vrider mig i nån timme innan jag till slut lyckas, vet inte vad det är som krånglar riktigt. Är väldigt stressad om dagarna förstås pga oron över att Loke inte vill sova, samt nedräkningen till nästa vecka då Tommy går på eftermiddagsskiftet igen. Jag fasar..

Andra bilden då, det är Thea som inviger sin portabla dvd som hon fick av mormor, morfar och morbror i julklapp. Här kollar hon på Lejonkungen :) den var väldigt spännande och kommer bog bli superba att ha sen när vi ska åka bil.
Snart slut på 2011, det här året har gått så sjukt fort. Tycker inte det var längesen man "väntade in" 2011 med spänning över Lokes födelse :) nu är han snart ett år. Vart tog min bebis vägen? Nåja, i mina ögon är han fortfarande en liten bebis iaf ;) och gosigare bebis får man nog leta efter om man räknar bort alla "läggningstillfällen" då såklart ;)

Nu måste jag försöka blunda, även om jag inte somnar förns runt två så har jag iaf tagit igen lite energi på att bara ligga och blunda.
God natt!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar