torsdag 8 april 2010

Skatteåterbäring, Tjohoo!

Sitter och kollar lite på Guyver (Anime serie) med Tommy och Tim. Har varit iväg en sväng till BVC idag och vägt Thea :) 7870g och 70cm lång var hon nu, det börjar kännas när man bär runt på henne kan man säga ;) tung liten dam.
Sen fick jag tillbaka på skatten också :D Skitbra! ska nog inte till Örebro med Thea sen och kolla lite efter en sulky åt henne på Babyproffsen. Hoppas jag hittar någon liten och smidig, så mycket lättare då om man ska åka iväg någonstans. Emmaljungan som vi har nu är skitbra men den tar upp mycket plats i bilen om man ska ha med den, så när man bara ska gå lite i koppis så är den perfekt men ska man åka till stan eller nå så blir det lättare att ta med en mindre vagn :)
Efter BVC gick vi bort till mamma och hälsade på litegrann, sen vidare mot ICA och handlade lite för att sen styra kärran hemåt igen. Så det blev mycket att titta på för Thea, hon gillar verkligen när man går ut och går med henne. Det finns ju så mycket att titta på, alla fåglar som kvittrar och alla nya lukter. Så nu till våren lär det bli fler promenader :)
Sen har vi grillat kyckling lår till kvällsmat, med hemmagjord currysås och kokt ris till, blev riktigt smarrigt! Thea fick smaka lite kyckling också, hon älskar det! blir helt vild och galen när hon får sånt :)
Imorgon är det äntligen fredag! denna vecka har ju inte varit lika lång men det är ändå trist när alla jobbar oavsett om det bara är 4 dagar. Får se vad vi ska hitta på till helgen, jag anar lite filmtittande och vanligt soffslappande blandat med lite WoW och kanske någon promenad med lilltjejen.

Ska lägga in lite nya bilder på min bilddagbok senare ikväll så kolla gärna in där sen :)
Nu ska jag vara lite mer social, men jag återkommer nog imorgon :)
God natt!
Kram.

2 kommentarer:

  1. Oj! Hon är då inte stor! Hur gammal är hon?
    Varg vägde 8410 g och var 69 cm på 5-månaders kontrollen! :)

    SvaraRadera
  2. Shit! jag som tyckte att Thea börja bli tung :p rejäl kille du har. Men det känns ändå som att killar ofta är lite större än tjejer, men det kanske bara är nå jag fått för mig ^^

    Hon blir 11 månader den 22:a april, så hon är rätt liten men hon följer kurvan som hon ska iaf :) Hon äter som en häst också så jag fattar inte vart hon gör av allt! ^^

    SvaraRadera