torsdag 15 april 2010

Utevistelse och Projekt!

Sitter nere i källaren och tar det lugnt, Thea sover sin middagslur. Dom senaste dagarna har vi grejat som tusan! var iväg till Örebro i förrgår och inhandlade en sulky åt Thea, blev riktigt nöjd med den. Kommer inte ihåg vad den heter men kan lägga upp en bild på den senare. Den funkar iaf skitbra! skönt att ha något mindre än Emmaljungan om man ska in till Örebro eller liknande, som inte tar upp hela skuffen trots att man har en kombi ;)
Igår var jag, Tommy och Tim iväg till Ludvika en vända. Tim skulle inhandla sommardäck och sen drog vi in till stan och åt lite på kinan. Passade även på att kolla lite i nyöppnade Kappahl när jag var där, dom hade sååå mycket fina kläder åt Thea så jag tror jag ska försöka ta mig in dit imorgon igen och handla lite nu när Tommy fått lön och allt ;) Köpte iaf 3 bodys därifrån igår. Sååå fina :)
Medans jag har varit ute och snurrat runt så har Tommy och resten av grabbarna grejat som tusan i trädgården. Det har eldats i tunna, motorsågats och huggits med yxa/kofot och machete ^^ Så dom har lekt och haft riktigt roligt, inte mig emot! Blir verkligen kanonfint!
Dom har tagit bort dom fula stora tallbuskarna som vi hade ner mot vägen, dom var såå hemska. Sträckte sig ut i nästan halva vägen. Så just nu är det bara en rot kvar som ska dras upp och sen är det fritt fram att sätta nån fin buske eller liknande där istället, det blev mycket bra när skiten försvann. Jag är så nöjd! Dom har verkligen varit kanonduktiga.
Härnäst ska vi klippa ner syrénshäcken en hel del då den i princip aldrig blivit det förut (förutom förra året då vi klippte den, men vi tog för lite av den då). Så nu ska vi hugga ner den till knähöjd ungefär hade vi tänkt, och sen hålla efter varje år så att den buskar ut sig mer. Just nu ser det mest ut som fula stolpar som sticker upp. Så vi har lite projekt för oss :)
Sen ska vi snart börja kolla lite på nytt tak till kåken, det behövs vill jag lova. Samt riva ner staketet till balkongen och bygga nytt och sen måla den inglasade altanen, målningen där är påbörjad sen förra året men det behövs bra mycket mer nu. Så vi får se hur långt vi kommer med allt i år. Förhoppningsvis får vi de mesta gjort men känner jag mig själv och Tommy rätt så blir det nog en hel del kvar till nästa år, vi är så dåliga på att få saker gjorda..
Seeen behöver jag även tvätta fönstrena, tänkte göra det idag men jag vet faktiskt inte om jag orkar om jag ska vara ärlig, kanske skjuter fram det till helgen istället.

Så idag är det väl planerat att vi ska greja lite mer i trädgården, annars blir det nog en lugn dag. Thea sov helt gudomligt bra i natt förresten! hon har ju slutat amma sen några veckor tillbaks och får numera ett mål med yoghurt eller liknande varje natt. Hon ville helt enkelt inte amma mer, hon bara bet mig och blev vansinnig när jag försökte så när vi tog fram yoghurten istället så blev hon jättenöjd :) Fast i natt vaknade hon inte på heela natten! Hon somnade strax efter åtta och sov sen till 8:15 på morgonen, huur bra som helst. Jag hade till och med tv'n på under kvällen och låg och tittade lite men inte ens det väckte henne. Hon måste ha varit hur trött som helst efter alla äventyr dessa dagar till örebro och ut i trädgården osv. Har ju blivit otroligt många promenader också nu när det varit sånt fantastiskt väder :) Idag var det lite sämre väder dock, men fortfarande inte direkt kallt ute.
Tog en promenad till Moa och Andreas på morgonkvisten efter att Thea ätit frukost, sen har jag kört runt lite på Mats då han skulle fixa några ärenden innan jobbet.

Gillar att jag haft lite saker att göra om dagarna nu medans Tommy sovit efter nattskiftet, blir så tråkigt annars om man bara sitter inne och glor. Nu vill jag ha sommar och sol med många sköna promenader och grillkväller! Ska bli såå kul!

Nu ska jag greja lite här och tala med Tommy.
Ha det gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar