tisdag 27 april 2010

Veckan som varit.

Nu var det ett tag sen jag skrev, har svårt att få tid över till att skriva tycker jag. Så fort Thea sover så finns det så mycket annat man vill ha uträttat. Men jag ska se om jag kan ta igen lite av de som hänt och så under dagarna :)
Thea förstörde min fina kamera förra veckan, hon fick tag på den och tröck sönder linsskyddet :( Så igår var jag iväg och fixade kartong samt skickade iväg den på lagning. Hoppas nu bara att jag hinner få hem den innan Thea fyller ett år, det är ju en månad kvar dit men man vet ju aldrig med sånt där.. Kan ju ta sin tid så att säga.
Sen är vi nästan klara i trädgården nu med allt som vi påbörjat, det enda som återstår är att köra iväg en massa lass med ris/träd till majbrasan innan dom slår fart på den på fredag :) Fick beröm häromdagen från närmaste grannen också för vårt hårda slit! Han tyckte att vi hade gjort ett kanonjobb och att det blev en stor skillnad. Så det var riktigt roligt att höra, man vet ju aldrig vad dom runt omkring tycker. Även fast dom flesta borde tycka att det blir bra så vet man ju inte ^^ Så det var kul att få det lite bekräftat sådär.
Sen har våran orm rymt också -.- Jag sa åt Tommy när han stoppade ner den i det akvarium som han tänkt ha den i att den kommer att rymma! det går inte att ha så pass stora gluggar upptill. Men han lyssnade inte helt på det så nu är ormen spårlöst försvunnen. Det är iaf absolut ingen giftorm utan en helt vanlig liten majsorm på 30cm kanske. Så det är ju grymt synd, för hittar vi den inte så kommer den dö nånstans och det är ju inte direkt de man vill när man köper ett husdjur.. Så jag hoppas ju självklart att vi ska hitta den men jag tror nog att chansen för att vi ska göra det är i princip minimal tyvärr. Vi får se helt enkelt, only time will tell.

I helgen var vi iväg till Kumla och hämtade en orm som Mats hade köpt, en liten kungspyton juvenil (bild finns på bilddagboken). Grymt söt :) Man blir lite sugen men det är bäst att låta bli och försöka hitta den lilla stackare vi har. Vi har ju ägt väldigt många ormar för några år sen, sen svalnade intresset av en del för att nu på nytt börja blomma upp :) Men den här gången blir det absolut inte lika många och absolut inga giftormar. Aldrig mer.
Det får bli högst 2 små ormar så att man har lite att pyssla med.

Sen igår så beställde jag en Iphone! jag är så lycklig! Jag har ju velat haft en sån telefon sen långt innan den första versionen släpptes. Men dom har ju legat så högt i pris bland annat så jag har inte kunnat. Men nu har jag äntligen lagt en beställning. Det blev ifrån Halebop shoppen, så förhoppningsvis har jag den hemma innan helgen men då det är nummerflytt osv så kan det dröja lite extra så vi får väl se. Jag får ställa in mig på att få den nån gång nästa vecka så blir allt så mycket trevligare om den kommer den här veckan :)
Sen får jag hem Avatar (bluray+dvd) imorgon också! Ska bli kul att se den filmen igen, den är ju bland det bästa jag sett om inte den bästa helt enkelt. Så till helgen är det bestämt att vi ska ta en filmkväll här och kolla på Avatar, Tim har inte sett den så det blir roligt :)
Jag och Tim håller på att plöja igenom hela sagan om ringen triologin (extended version) också, vi ska kolla på sista filmen härnäst. Dom är galet långa men jag gillart, fint att sitta och slappa i soffan och glo på film :) Är lite av en filmmänniska så.

Nu ska jag kolla på när Tommy klarar (förhoppningsvis?) Bioshock 2 så jag lär avsluta detta inlägg nu, tror jag fått med det mesta som hänt under veckan iaf :) Jag uppdaterar Bilddagboken oftare än bloggen så håll gärna koll där efter nya bilder och så :) Kan ju lägga upp bilder direkt från mobilen där så det är lite smidigare och snabbare att uppdatera den än bloggen, fast jag försöker ju hålla bloggen lite uppdaterad också ;)

Ha det gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar