söndag 18 april 2010

Slit i trädgården

Fullt ös i trädgården idag, vi har klippt hela syrénshäcken och sopat vägkanten. Slitit upp några rötter och kollat mopederna. Jag är helt färdig nu.
Igår köpte vi mya möbler till inglasade altanen, det blev ett set med soffa+2 fotöljer och bord i konstrotting. Kan slänge upp en bild sen om jag kommer ihåg, om inte annat så kommer det komma upp bild på det på bilddagboken :) Har dock inte skruvat ihop allt ännu, har bara en fotölj kvar och det är rena mardrömmen att skruva dessa grejer så jag tar en om dagen. Har precis blivit klar med en fotölj nu och mina fingrar värker. Det kommer bli skitsnyggt iaf! Samma med trädgården, jag är så nöjd! Det börjar se mer välskött och propert ut nu, sen funderar jag skarpt på att köpa en "Vattenpost med Spökskrämma" och ha i trädgården, en japansk fontän kan man kalla det. Väldigt mysigt tycker jag, gillar verkligen ljudet som bambun avger när det slår emot en sten. Slå upp shishi-odoshi på youtube så får ni höra hur det låter :)
Skitmysigt!
Vill inreda altan+trädgård i lite japanskt stuk, men det dröjer nog många år innan man kan köpa det man vill ha. Allt är ju så himla dyrt så man får ta en pryl i taget..
Skulle vilja ha lite mer saker till altanen nu i år iaf, funderar på att köpa risbollar med kinatecken på eller att man köper vanliga vita och använder schabloner och trycker dit egna kinesiska tecken på dom :) (Mats idé ^^) Finns mycket man kan göra med lite fantasi. Möblerna passar iaf väldigt bra in så dom blir en riktigt bra början. Får vi se hur långt vi hinner i trädgården i år, jag tycker iaf vi har hunnit med mycket hittills. Riktig våryra ^^

Idag blev vi bjudna bort till Britt-Marie och Toni på lammstek/kalvstek, det var supergott. Thea fick proväta lite på egen hand också. Ni kan ju bara ana hur det såg ut ^^ Det var mat precis överallt! hon grävde bara ner handen i tallriken och sen slängde hon ner allt hon fick upp rakt på golvet! Sen när det inte var så mycket mat kvar i tallriken så började hon stoppa i munnen istället :p Tokan! Det var roligt iaf, fick hon ett litet bad sen också :)
Just nu sitter jag, Tommy och Mats och kollar på Howl's Moving Castle och slappar lite i soffan med lite chips och dip. Sköönt efter en hård dags arbete ;)
Nästa vecka går Tommy eftermiddagsskift, blir långtråkigt under eftermiddagarna men jag kanske kan hitta på nånting iaf. Får hoppas på fint väder för då blir det genast roligare att hitta på saker.
Idag föddes en liten tremänning åt Thea också! Stort GRATTIS till Catrine och Morgan för er lilla Cornelia som föddes runt 8 (tror ja det var?^^) i morse. Ska bli spännande å se lilla flickan sen, man blir nog shockad över hur små dom är. Känns inte som Thea någonsin varit så liten ^^ Var ju hem till Nina och Fredik häromdagen och hälsade på också, dom fick ju ganska nyligen en liten dotter (Sandra) som var såååå liten! ändå var hon 6 veckor redan, men hon var verkligen pytteliten ^^ och nå helt otroligt söt, jag blev alldeles rörd när jag såg henne. Verkligen fin tjej :)

Nu ska jag sätta mig lite tillrätta i soffan och fortsätta kolla på filmen, slappa lite extra och dricka lite cola ;) Men jag försöker att uppdatera här så ofta jag kan, det är svårt när man har en liten dam som är vildare än vildast under sina vakna timmar och sen massvis med utevistelse och trädgårdsarbete. Samma gäller bilddagboken.. Men jag gör så gott jag kan ^^
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar