måndag 14 november 2011

Cykelverkstaden

Då har man varit på vårdcentralen (aka "cykelverkstan" här på byn. Tog prov för streptokocker och nå mer men hittade inget. Fick ändå penicillin utskrivet så vi får väl hoppas att eländet ger med sig snart, börjar bli rätt less på att vara sjuk nu. Dock verkade det som att läkaren trodde jag hade ätstörningar O.O hon började tala om att det var så viktigt att jag åt ordentligt för att orka med barnen osv. Frågade om jag hade gått ner i vikt, vilket jag har men det är ju för att jag slutat dricka läsk å äta godis i princip :S så hon verkade ha kört fast i tankarna om att jag inte åt som jag skulle.. Lite irriterande, är ju där för att jag är förkyld och vill bli frisk. Inte för att få höra att jag måste äta mer -.- jaja.. Det är ju trots att en cykelverkstad...

Ligger uppe i sängen och halvglor på tv medans jag kollar runt lite med telefonen. Tommy har stegat iväg till jobbet och barnen sover (än så länge iaf), Loke gnydde alldeles nyss men det är nog för att han tappar nappen i princip varje gång han somnar till, förhoppningsvis hittade han på den på egen hand nu. Annars får jag lämna den fina värmen under täcket och knata in och hjälpa honom att hitta den.

Haft besök av fina vänner under kvällskvisten, Tim och Elin. De ska bli föräldrar i sommar! Fantastiskt roligt <3 om de bara visste vilken fantastiskt liv de har framför sig nu :) NU börjar livet på riktigt för dom!

Har lagt in en by kvällsrutin här i hemmet. Kvällsmat som vanligt runt femsnåret sen upp och bädda/tvätta nappar/borsta tänderna och göra klart allt för sänggång. Efter det gossar vi ner oss, hela familjen, i stora sängen och varvar ner framför Bolibompa :) mycket uppskattat och Thea kommer verkligen till ro då. Det är supermysigt och verkligen kul att se hur mycket barnen gillar det.

Nu ska jag fortsätta att kolla lite på tv samt kolla över alla mina spel i Wordfeud :)
Trevlig kväll och sov gott!
Kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar