onsdag 25 januari 2012

Mitt i veckan

Vaccinationen igår gick bra, han blev ledsen och mitt hjärta gick i tusen bitar men han grät inte så länge så det var ju skönt. Men dessvärre så sov han ruskigt dåligt under natten och vaknade kanske en gång i timmen så idag har man varit väldigt mör. Under dagen har han varit nöjd nu iaf, Thea har varit på dagis och det hade gått bra.
Det enda som var lite trist var att när hon kom hem så hade hon bajsat och var alldeles illröd i rumpan så varje gång hon kissade nu under kvällen så grät hon rakt ut :(
Bara hoppas att hon inte har urinvägsinfektion men då hon var så illa röd så lägger jag min gissning på att det är därför det gör ont när hon kissar. Får se hur natten blir, gråter hon flera ggr när hon kissar under natten så får det bli vårdcentralen imorgon med utinprov. Håller tummarna att det ska gå bra dock.

Idag har jag och Loke köpt lite gott på Fagers och ätit på mormor, farbror och morbrors jobb :) en av godsakerna var den "lilla" kakan som Loke smaskar på på en av bilderna ;) han fick absolut INTE äta hela kakan bör tilläggas, han åt några tuggor bara sen fick den återgå till sin förpackning ;)
De andra två bilderna är ifrån bilresan h em igår efter vaccinationen. Blivit lite dåligt med kort på Thea de senaste dagarna men hon är supersvår att fota med mobilen då hon rör sig heela tiden! Men till slut kanske jag fångar henne på bild ;)
Har umgåtts med Elin idag, vi har snackat bebisar/graviditet och allt möjligt om barn som det brukar kunna bli ^^ men det är ju bland det bästa som finns så man kan ute prata för mycket om det ;)

Tommy går förmiddag denna vecka och sen är han ledig nästa vecka innan han går på helgskift som han sedan ska gå resten av februari typ.

Har (på tal om korv) kommit på att jag vill ha en iPad 3 när den kommer ut sen! Kan bli superbra tror jag att ha i kombination med systemkameran, bara skaffa en adepter så kan man föra ler bilder direkt från kameran till ipaden via antingen minnsekortläsare eller usb. Ska luska lite mer på det men det verkar bra iaf :) sen kan man ju blogga och surfa på den perfekt samt spela. Vilket barnen älskar så det skulle gynna hela familjen ;)

Nu ska jag vandra upp till kojs, god natt på er!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar