måndag 2 januari 2012

Om möblering..

Har flyttat upp vårat stora datorbord ifrån källaren till vardagsrummet nu. Tidigare har vi suttit i soffan med datorerna vilket inte varit särskilt optimalt för ryggen och inte heller speciellt fint för själva rummet. Visst, att ha ett sort bord i rummet kanske inte är så superfint heller men det blev klart mycket bättre än att ha datorerna på soffborden ;)
Sen när/om barnen delar rum så är det tänkt att vi ska flytta upp datorerna till Theas nuvarande rum och ha det som dator rum, men i dagsläget så får det helt enkelt vara såhär :) nu har vi iaf fått en mer "städad" soffa än tidigare, blir nog att vi flyttar ner digitalboxen ifrån sovrummet till vardagsrummet sen också så att man kan glysa lite på tv där om kvällarna. Men det är delade känslor på den fronten, för det är bra avslappnande att ligga i sängen och kolla lite på tv samtidigt som det även vore fint att kunna sitta i soffan och mysa lite framför tvn. Så vi får se hur det blir med det sen.
Datorbordet stör mig lite lite pga att det "stryper" till gardinerna en aning. Får se vad jag kan komma på för lösning på det sen, kanske blir bättre när jag byter till mina andra som jag brukar ha. De är ju lite mer tunna och faller lite bättre, vi får se!
Imorgon ska Tommy gå på eftermiddagsskift igen - URK! Skona mig! Jag avskyr det, får hoppas att ungarna är snälla och rara imorgon kväll så man slipper slita sitt hår ;) tur att det bara blir 3 dagar den här veckan! Torsdag-fredag är han ju ledig.
Ojoj! En stor nyhet för vår lilla by öppnar sig imorgon! Nämligen vår allra första thai restaurang :D jag är sååå taggad, de ska ha ett öppningserbjudande måndag-tisdag så att man kan köpa dagens buffé för 50:-. Det kommer vara tjockt med folk där skulle jag tro! Men jag lär ju dit ändå och försöka klämma in mig för att inviga det hela ;) äälskar asiatisk mat, ÄNTLIGEN ska vi få en sådan restaurang till lilla Koppis! Det har jag velat haft väldigt länge.
Hupp hupp, klockan är snart två, jösses klockan som Thea skulle säga. Dags att slå ihop de gröna och sova några timmar. Thea sa förresten idag att våran "No-No" (dammsugaren i Teletubbies heter så) Var pappas! Till min stora glädje, jag vill helst inte ha hand om sådana saker ;) så jodå, till farmor och Toni berättade och pekade hon på vår dammsugare och sa "där är pappas no-no". Perfekt, då vet vi det ;)
God natt på er!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar