tisdag 17 januari 2012

Nya Stolen!

Här kommer lite bilder på nya bilbarnstolen som lovat. Den är över mina förväntningar faktiskt! Otroligt robust och rejäl, rätt tung men det tycker jag bara är bra för de känns lite rejälare då och den sitter som fastgjutet i bilen. Lätt att sätta fast i bilen och den sitter verkligen stenhårt, den är orubblig . Barnen verkar gilla den också, när man spänner bältet så åker automatiskt nackstödet ner och anpassar sig då efter barnets längd vilket är en kanonbra funktion. Axelremmarna har rejäla "vaddar" eller vad man ska kalla dem, de är även fastsydda upptill i riktigt mjukt tyg så här riskerar man inte att barnen ska få några obekväma "såg-märken" på halsen av bältena. Även midjebältet är utrustat med två mindre "vaddar".
Har bara hunnit testa den en vända nu och det var mellan farmor och vårt hus så det får bli lite mer testande här framöver :) men som sagt så är jag sjukt nöjd och den verkar riktigt jävla bra helt enkelt!
Snygg är den också ;)

Thea och Loke brottades nästan om vem som skulle provsitta när jag hade packat upp den ^^ de kommer få turas om att åka i nya stolen, eller rättare sagt Thea får sitta i den när vi åker kortare turer och Loke under längre turer då Thea måste kunna se ut bakåt för att ute bli åksjuk och den nya stolen är placerad i framsätet nu så då kan hon inte åka några längre sträckor i den just nu.
Hade vi haft mer pengar alltså så hade jag lätt köpt en sån här stol åt Thea också, men men. Det får gå ändå.

Nu ska jag blunda lite för jag är helt slut, Tommy går eftermiddag så Jag har haft barnen under eftermiddagen och det tar en del på krafterna ;)

God natt och sov gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar