måndag 22 mars 2010

10 månaders tjejen.

Idag blir Thea 10 månader! Stora tjejen :D Så stort GRATTIS till henne ^^ tiden går för fort ibland alltså.. Men det är roligt också, hon lär sig så mycket! Det ska bli så roligt att få lära henne allt man kan och visa henne alla vackra platser som man sett. Jag ser så mycket fram emot sommaren nu, med fiske, svampplockning, skogspromenader, badning och grillning! och allt annat :) för att inte tala om värmen. Är såå less på det vita möglet nu, urk! Hit med våren nu.

Lanet är över också, igår kväll så packades alla datorer ihop. Det känns väldigt tomt kan jag säga, man har blivit så van att ha massa folk runt sig nu. Till påsk ska vi ta ett litet lan igen dock ;) så det blir inte så lång tid innan det är dags igen.
Idag har vi städat och åter städat, är klara med vardagsrummet nu men källaren och köket är kvar så vi får väl göra ett ryck nu snart igen. Vi tar igen oss lite nu medans Thea sover middag. Sen ska Tommy snart iväg och handla hem ingredienser till smörgåstårta, för imorgon fyller jag 25 :D så då ska vi trycka i oss massvis med tårta och fika med släkt och vänner. Ska bli kanonroligt. Har fortfarande kvar min jävla nackspärr, den är verkligen envis den här gången. Aldrig varit med om att det suttit i längre än ett par dagar men nu har det hållt i sig i nästan en vecka.. Det är självklart bättre nu än vad det var i början men jag känner fortfarande av det, så det är lika bra Tommy stannar hemma imorgon också så att jag får vila upp ordentligt, så att inte skiten kommer tillbaka igen på en gång. Lilltjejen börjar ju väga en del nu så det är tungt att bära runt på henne när man har ont.
Vi avslutade lanet igår med supergod mat, det blev Fajitas! Smarr! Sen provade jag Refried beans till också som dom fått in på ICA, det var skitgott att ha i så det kommer jag lätt att köpa flera gånger. Synd bara att det var så lite i en burk, men är man två så räcker det gott och väl.
Thea börjar bli väldigt duktig på att stå upp nu, hon behöver fortfarande hålla i sig i saker men hon är väldigt säker och stadig numera. Inte alls lika ofta som hon rasar och slår sig längre, men det blir väl sen när hon ska försöka stå upp utan stöd. Sen har hon lärt sig att vinka också :) och den lilla tanden växer så det knakar tycker jag, den är sååå vass! man börjar se att den sticker upp lite nu. Hon är dock fortfarande inte så duktig på att tugga, det kommer mer och mer men man får verkligen hålla ett öga på henne när hon äter skorpa eller liknande så att hon inte får i sig en för stor bit för hon är duktig på att bita av saker men sen verkar hon inte riktigt veta hur hon ska göra. Det går bra att amma trots den lilla tanden, hon äter inte alls lika ofta längre på nätterna som hon gjorde förut. Nu äter hon 2 ggr per natt, en gång vid 2 tiden och sen en gång på morgonen runt 7. Det känns helt ok faktiskt, så länge som hon inte vaknar varannan timme som hon gjorde förut så kan hon få äta lite på natten. 2 gånger per natt är inte så jobbigt.
Har knäppt en hel del kort den sista tiden som jag tänkt lägga upp, men nu när ja skriver så sitter telefonen självklart på laddning i köket och jag har inte lagt in några bilder på datorn än så det får väl vänta med det.
Just nu sitter vi och slappar lite i soffan, Tommy spelar lite Megaman 10 och jag gör inget särskillt. Ska snart skriva ett meddelande till Tim och se om han är vaken så att vi kan fortsätta spela lite Final Fantasy 13 :)
Men nu ska jag återgå till slappandet ett tag till innan Thea vaknar.
Hej sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar