måndag 15 mars 2010

MiniLAN blev MegaLAN

Sitter och spelar lite i källaren i vanlig ordning :) Lanet slutade inte som planerat riktigt ^^ idag kom Mats förbi med sin dator så vi fortsätter väl en vecka till :p
Det lilla minilanet slutade i ett megalan. Men det är bara roligt.
Tommy är hemma fortfarande från jobbet, han har ont i sin häl :/ Kan vara sån där hälsporre han fått, det har dock blivit lite bättre nu men han blir hemma imorgon med. Inte mig emot, jag hatar när han går eftermiddagsskift så :)
Idag har jag och Tommy tillagat Ungersk gryta, det blev väldigt populärt bland killarna. 2 STORA ugnsformer gick åt ^^ Men det är bara roligt, kul å laga god mat.
Thea har vänt rätt dygnen nu också, vi har tagit bort en sovstund för henne nu också så nu sover hon bara sin middagslur under dagen och så är hon sen vaken fram till runt sju-åtta och då är det kvällsmat sen sängen :) Går skitbra, bara bra att hon inte sover bort hela dagarna längre, det blir så mycket bättre med frukost och allt då. Sen har jag ju möjlighet numera att kunna gå till kyrkis, förut när hon vaknade halv 11 så var det inte så lätt att komma iväg till nånting. Men nu vaknar hon halv nio kanske så det är perfa :)
Jobbigt när en annan lägger sig mitt i natten dock men det är ju valfritt. Har fortfarande inte fått bort hennes nattamning dock, medans vi är vakna och hon ligger själv däruppe och sover så äter hon inte. Då vaknar hon inte förns runt 3-4 och vill ha mat, men ligger vi däruppe så vaknar hon mycket oftare och vägrar somna om förns hon fått. Men det har minskat iaf, förut var det ju tokofta som hon ville ha mat och nu är det runt 2ggr per natt. Så det går ju iaf.
Om hon inte slutar helt sen så får vi väl prova att jag sover borta några nätter.

Idag var det lönedag också :D Tommys lön dvs. Väldigt välbehövligt! vi hade verkligen tvärslut på pengar.. Jag hatar när det blir så, men nu finns det pengar på kontot igen och det är sååå skönt. Ska handla lite kläder åt Thea den här månaden tänkte jag, hon behöver verkligen nytt nu och jag har inte handlat åt henne på evigheter så det ska bli kul. Dom flesta kläder hon har är ju upp till 68 och hon börjar använda mer och mer 74 nu så. Så ska väl ta en tur till antingen Örebro eller Ludvika sen när jag fått pengar. Hon har varit på så otroligt bra humör de senaste dagarna också! bara lite smågrinig när hon är uttråkad, hungrig eller trött och så är det ju med oss alla så inget konstigt där :) Verkligen skönt med en glad bebis. Hon äter också så otroligt mycket nu, jag är helt förundrad över hur allt får plats. Idag slog hon nytt ätrekord, i morse så åt hon 400g sammanlagt. 200g varm mat och 200g efterrätt och sen en skorpa på det. Det är ju liksom nästan lika mycket som en annan får i sig! Förstår inte.. Den lilla lilla människan måste ha en magkapacitet utöver det vanliga :p

Nu ska jag återgå till att spela och leka med grabbarna. Men jag återkommer imorgon :)
God natt och sov gott!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar