måndag 1 mars 2010

Spel+Pengasparande+Viktminskning=Sant

Nu har jag varit riktigt urusel på att skriva, det erkänner jag. Det har varit så mycket spelande i helgen och långt in på nätterna så jag har varit helt färdig. Först spela i timmar sen leka med Thea varje gång hon är vaken, det tar kål på en ^^ Men roligt är det.
Vi har fortfarande fullt hus här, har precis ätit lite mat. Kebab med bröd blidde det, inte från kiosken utan hemmagjord. Riktigt smarrigt! Snart ska jag bege mig upp och leka lite med Thea samt ge henne lite kvällsmat. Tommy kanske ska gå ut och försöka få bort lite snö från taket, vi har ju ganska platt tak och sen bara papptak så det behövs nog. Det har samlats på sig ganska mycket där nu. Vill ha vår nu, vill grilla och fiska. Förra året blev det ju inte mycket fiske av alls knappt, var ju höggravid när fiskesäsongen drog igång. Var till och med iväg och fiskade samma vecka som Thea föddes! Men jag höll aldrig i spöet då, jag håvade bara. Så jag har verkligen massvis med fiske att ta igen nu :)
På tal om spelet igen så finns det en stor fördel med att spela, vi åker nästan aldrig och handlar så vi spar rejält med pengar på det ^^ sen köper vi inte så mycket snask eller annat onyttigt så man går ner i vikt och sparar pengar :) Klockrent ju!

Nu ska grabbarna ut och putta bort snö från altantaken, och Thea är hungrig så jag lär avsluta inlägget redan nu. Det blev ett kort inlägg men jag skriver mer sen :)
Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar