söndag 9 januari 2011

Förväntansfull rädsla.

Håller på att tillaga lite kvällsmat, Curry kyckling med ris får det bli. Curry är nog en av de godaste kryddorna tycker jag, helt fantastiskt gott.
Sen har jag tvättat kläder och kämpat idag, allt är så mycket jobbigare nu. Saker som man annars fixar utan problem har nu blivit rejält tungt.
Tog en promenad ner till ICA och handlade lite, vet inte hur många pauser jag fick ta i vår uppförsbacke. Puh! säger jag bara, kämpigt värre!

Är mer eller mindre klar med BB-väskan nu också, bara de saker som jag använder dagligen som inte blivit nerpackat än. Men resten är klart, bara hoppas att vi inte missat något men jag tror inte det. Man behöver ju inte så mycket med sig egentligen, bara lite saker att underhålla sig med samt lite ombyteskläder och kläder åt den lilla. Nu kan han ju komma vilken dag som helst, ska verkligen bli skönt att få det hela överstökat för just nu ligger det som en tung sten på mig. Oroskänslor blandat med nyfikenhet och förväntan, hur kommer det starta? när kommer det starta? hur lång tid kommer det ta? blir det några komplikationer? hur ser han ut? tänk om det är en tjej? osv osv osv.. Tankarna är oändliga.
Så det kommer verkligen bli hur skönt som helst när allt är förbi och man kan äntligen släppa alla dessa tankar och koncentrera sig på nuet.

Kommer iaf med hjälp av mobiltelefonen hålla bloggen uppdaterad så mycket som möjligt när vi åker in så att alla som läser kan följa upp hur allt går därinne med bilder och så :)

Nu lär jag ut i köket och kolla hur det går med currygrytan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar