onsdag 12 januari 2011

Sista rutinkollen hos BM?

38+4.. Den här dagen föddes Thea om man räknar antal graviditetsveckor/dagar. Men den här gången har det hittills inte hänt nånting, klockan 23:59 föddes Thea så efter midnatt så har jag gått längre än jag någonsin har gjort i en graviditet ;)
Men men, jag har ju inte ens passerat BF datumet än! så hittills får man inte klaga, även om det är lätt att jämföra med andra graviditeten så är det ju trots allt en helt ny graviditet.
Förvärkar har jag varje kväll, ibland med 12minuters mellanrum men oftast så är den väldigt oregelbunden. Jobbiga är dom iaf, har gjort så att jag har vänt fel på dygnet en hel del. Somnar inte förns runt 3 på natten och sover till tolv-halv ett. Tommy har hand om Thea så att jag får sova på morgonen vilket är helt underbart :) Han har hand om sig själv+Thea och jag har hand om mig själv+magen som min barnmorska så fint lade fram det, och det är ju sant också :)
Jag har sån tur som har honom! världens bästa <3

Har varit hos barnmorskan idag på vanlig rutinkoll, allt såg bra ut. 105/60 i blodtryck, 35 i SF mått och så låg hjärtljudet på runt 125-130 tror jag det var.
Så nu är det bara att vänta och se när allt drar igång, fick en ny tid om två veckor och jag hoppas verkligen att jag ska slippa gå dit då ;) Om jag ska dit nästa gång så ska vi kolla upp lite och göra en bedömning samt eventuellt en hinnsvepning om det går. Men som sagt, hoppas vi slipper det! :)

Nu ska jag kolla lite på Top Model och slöa i soffan. Senare blir det korv stroganoff med ris eller makaroner :) nam nam.
Tips till er Kopparbergare - Falukorv på ICA för 10:- st just nu! endast två per hushåll. Älskar falukorv, bara att lagra upp i frysen ;)

Tjohej!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! Så spännande nu kommer bebis snart!!!!

    Kram

    SvaraRadera